Soliferia

Täysversio: Soliferin viritys huippuunsa kisamopoksi!!
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2

sorateiden virtuoosi

Mitä virityksiä kannattaisi tehdä? SMA -74
No jos on edes suhtkoht alkuperäiskuntonen niin ei ninkäänlaisia vaan entisöidä/kunnostaa alkuperäiseksi. Mutta jos kyse on aivan täydellisestä ruoskasta niin sitten sitä voi jo virittääkin. Vakiopyttyä ei kannata viilata koska ovat kovin harvinaisia ja harrastajat voivat maksaa niistä paljon.

Mutta hanki 65cc autisa ja avarra lohkot sekä huuhteluiden lähdöt pyttyyn sopiviksi. Hanki 20mm Dell´orto PHBG ja siihen erikokoisia suuttimia että saat säädöt kohalleen. Pakoputkeksi MetraKit Muffler Racing ja sylinterin kanneksi Supersportin 2-2,5mm laskettu. Näillä vireillä onnistuneesti säädettynä moposi pitäisi lähes keulia sen vaihtaessa isompaan.

Vieras

Täys ruoska! Vaihteet ihan paskana ja leikannu jo monta kertaa kiinni Mosh Kyllä säästettäs jos ois kunnossa mutta nyt siitä tehdään sorateiden kauhu Smoke
Specialisti kirjoitti:.

Mutta hanki 65cc autisa ja avarra lohkot sekä huuhteluiden lähdöt pyttyyn sopiviksi.



Mulla olisi ylimääräisenä valmiiksi avarretut lohkon puolikkaat!
Kts. kauppa palsta.
laita tunturin 75cc pytty niin kyllä lähtee
Miten noitten isompien virejen kanssa kestää moottori? Itse aion luultavasti laittaa isompaa kiuasta kehiin... Itse olen vaihtanut kampuran jo kisamalii. Entä runkolaakerit? Miten ne kestävät rasitusta. Vaihdoin itse ne viime talvena Hymy
Wille.S91 kirjoitti:Miten noitten isompien virejen kanssa kestää moottori? Itse aion luultavasti laittaa isompaa kiuasta kehiin... Itse olen vaihtanut kampuran jo kisamalii. Entä runkolaakerit? Miten ne kestävät rasitusta. Vaihdoin itse ne viime talvena Hymy

Jos ne runkolaakerit ovet sitä nhempaa vuosikertaa ne eivät tule alkuunkaan kestämään. Ovat nimittäin sen verran onnettomia tekeleitä.Vaihteisto kyllä kestää mutta kytkin ja runkolaakerit eivät. Miksi isompaa pannua? viilaat vaan sitä vakiopyttyä ja kaasaria ja teharia niin kulkeepi melkee yhtä hyvin ja voit sanoo että viriti mopoo ihan tosissaa, etkä vaan ostanu bolt-on osia.
Ajattelin 50cc tccd, jonka pitäs ol hyvä vääntöpytty. Joo mul on ne uudemmanmalliset laakerit kii. Mul on vaan huonoi muistoi tost vakiopytyst ku lämppää niin helvetin helpost ja aina lohkee jostain päin palasia.
Aattelin ton 50cc tccd tilata piakkoin hollannista, niin sen kyytipojaksi moposportista 16 phpg ja putsariksi pipercross. Minkä kokosia suuttimia kannattaa tohon tilata mukaan sitten ku se tulee? Ja kannattaako mieluummin tehdä imukaula itse vai ostaa esim. tuntsan phpg imukaula, kun pytty on kuitenkin alumperin puchille?
Osta vaan se imukaula niin eita tarvitse turhia kikkailla. Kyllä se vakio pytty ihan hyvin sykkii...
Onko molosportin tuote: IMUKAULA, PHBG TUN SUPERSPORT; SOL TOMOS 65CC Tuotekoodi: 163-428 niin minkäkokoselle kaasarille? Shocked
Noi kaikki PHBG:t menevät samaan imukaulaan, toi on 65cc pytyn imuaukolle.
Tiedän kyl. Mut ku ei oikein oo noit phpg imui tunsal ja sollel muita moposportissaCrying or Very sad
Lähti muuten tilaus jollymotoon tost 50cc tccd, korkeepainekannest, 1 varamännänst, ja 2 varamännänrenkaast Nauru
Muuten, mites exakti se laskuri tuolla Soliferiassa on, kun wanha omistaja oli pistänyt 12 hampaisen eturattaan, ja 28 hampaisen takarattaan. Se laskuri sitten näytti että pitäis mennä 67 kilsaa tunnissa. Niin onko teillä omia kokemuksia, että tietäis jos se pitää paikkaansa.
Sivut: 1 2