Jepjep, ohuet kerrokset ovat tie parempaan kestävyyteen ja pintaan ;P
Eipä ole fakta tietoa tuosta lakka jutusta : / Ei oo kokemusta kun yhdestä solikasta jonkan aluperäiset maalit hioin pois enkä kiinnittänyt huomiota. Voisi epäillä että siinä olisi jonkilainen lakka. Kyllä se kestää kiillottaa, jos eipälee niin kokeilee johkin vähän näkymättömänpään kohtaa omaa kiillotustekniikkaansa niin säästyy isoimmilta vaurioilta
Mutta harvan solikan alkupäinen maalipinta on sellaisessa kunnossa että sitä kannattaisi paljoa varsinaisesti edes kiillotella. Jos hyvä yksilö on niin tottakai...
Mulla tankissa pari ruostetäplää, ei kuplinut, paikkamaalaan ehkä Miranolilla, sivupellieissä ehjä pinta. Sanoisin että kiillotuksen arvoinen. Kestävän maalin ovat tehtaalla laittaneet, kun ei ole kuplinut.
Kuinka paksua peltiä solikan luikkutankki on, kestääkö ruostunut kohta hiekkapuhalluksen?
Siitä lakasta, ainakaan mun solikassa tarrat eivät ole lakan alla, kahtoo, että onko hiomapoly maalin väristä. Onko miranolilla maalus muuten kahjo idea, hyvää maaliahan se on, ohentais kynäruiskulle sopivaksi.
Kynäruskuunhan pitää tehdä hyvin ohut maali, joten en tiedä tuleeko miranol läpi, ja jos tulee se on niin vetistä että. Kokeile, ja riippuuhan se suuttimesta ja neulastakin että miten tulee läpi.
Ruiskulla oon onnistuneesti maalannut ohennettua Futuraa, tuollaiset maalit on niin peittäviä, että peittävät paljonkin ohennettuna. Riippuu varmaan väristäkin, mustalla kokeiltu. Ruisku on halpa badgeri, kyllä sillä tasaista maalia maalaa, kuvioista ei toiveitakaan. Ostais joskus bilteman sisäsekoitteisen ruiskun, ovat mallarifoorumilla sanoneet ihan hyväksi aloittelijaruiskuksi.
Joo mulla on semmonen bilteman ruisku. Pelannu joulusta asti ihan hyvin, paitsi tänään meni suutin paskaks.
Komiaa pintaapa veti pensselillä,ammattimiehet erikseen
Nevada kirjoitti:Suosittelen että maalaat pienen koealueen johonkin pellinpalaan ja katso tapahtuuko mitään ei toivottua. Jos hyvin käy niin iske solikan niskaan uudet maalit
kokeilin maalata pienelle koealueelle ja hyvin onnistui! huomenna vois aloittaa solikan purkamisen ja putsaamisen.
Kertokaa viisaammat, että jos maalipintaan tulee halkeamia niin johtuuko se siitä, että sisemmät maalipinnat eivät ole olleet riittävän kuivia päällemaalattaessa?
yleisesti ottaen kyllä;riippuu vähän millä maalasit.Spraymaalit pitää vetää märkää märälle tai vasta viikon päästä niinkuin purkissa lukee.
Ihan spraylla maalasin. Kiitos tiedosta.
Vähän menee laveaksi maalauksen määritelmä, mutta onko kukaan koittanut öljymustausta tai CRC:n alumiini-sinkkiä pakoputkessa?
Öljymustaus tehdään pyyhkimällä siniseksi kuumennettua rautaa jäteöljyrätillä, pitäis ainakin kuumuutta kestää tarpeeksi. Tuon alumiinisinkin pitäisi olla vain komean näköistä, en tiedä eroaako sitten miten hopeasta kuumankestomaalista.
Alumiiniteipillä voisi kokeilla tehdä "kromi"putkea, miltähän nayttäisi, kuinkahan selvästi saumat näkyisi? Pitää kokeilla joku metallinpala vahata ja hehkuttaa vähän että miten kiillotetun vahapinta kestää lämpöä.
Papikkaan maksais ihan kiitettävästi kokonaan uusi, ja kyllähän viriputkenkin täytyisi olla *bling* että sopis pappikseen.
Pystyykö joku neuvomaan, että kun tankin on maalannut valitsemallaan pintavärillä niin kuinkahan kauan kestää ennen kuin voi laittaa tarrat paikoilleen saippualiuoksen kanssa? Riittääkö joku 5-8 h? Ja sitten vielä että milloinka tarrojen laiton jälkeen kehtaisi alkaa lakkapintaa laittamaan, että kerkeää se saippualiuos kuivua alta pois? Joku 3-5 h? Maalina mastonin car color kiiltävä musta ja lakkana maston car color kirkas akryylilakka.
Mopokaupasta josta ostin tarrat suositteli niiden laittamista lakan alle.