04.01.2008, 21:09
04.01.2008, 23:25
Otat liukuputkien päästä sen ison pultin pois, sitten siellä liukuputken sisällä on mutteri. Kun sen aukasee, liukuputket lähtee paksumpien putkien sisältä. Iskunvaimentajaöljyä sinne käsittääkseni pitäisi laittaa.
Viisaammat korjatkoon
Viisaammat korjatkoon
04.01.2008, 23:44
Iha sama mitä öljyä, kunhan ei ole liian jäykkää. Auton moottoriöljy toimii Idealin keulassa ideaalisti.
05.01.2008, 1:48
saakohan muuten mitenkään tehtyy uusia kierteitä niihin iskarin yläpäihin, nimittäin on pirun tiheää kierrettä niissä isoissa muttereissa? toisesta iskarista on nimittäin vähän se pultti vinossa kun ei meinaa millään saada sitä oikeille jengoille ja etupää on siksi "vähän" hutera
05.01.2008, 10:56
Kiitos specialisti öljyvinkistä! Olen luullut että sinne laitetaan vain ja ainoastaan iskariöljyä. Paitsi että kannattaahan se aina muistaa, että solikka on aina solikka, ja kone käy vaikka hammastahnalla.
05.01.2008, 12:12
Joo ei se solikka ole mikään uutuuslelu, mihin pitää kaikki öljyt/nesteet olla viimisintä haitekkiä. Yleensäkkin näissä vanhoissa mopoissa ja mp:ssä ei ole niin nuukaa noitten öljyjen suhteen. Olen kuullut joidenkin "fiksujen" käyttävän peeveessäkin bensan seassa Castrolin TTS:ää. Sillon kun nämä on tehty, ei ole öljyt olleet kovinkaan kummoisia ja silti toimivat hyvin...
05.01.2008, 12:39
oon minäkin kuullut ja nähnyt yhden meidän luokkalaisen laittavan peeveen bensan sekaan jotain vaihteistoöljyä. kyllähän se eteenpäin kulki mutta savutti niin maan perkuleesti.
05.01.2008, 15:59
Juu kyllähän ne huonolatusetkin öljyt vanhassa mopossa menee, mutta savuttaa vissiin vähän enemmän?
05.01.2008, 16:18
Öljyä enemmän savunmuodostukseen ja karstaamiseen vaikuttaa seoksen rikkaus/laihuus.
Eli 20e/l maksavalla täyssynteettisellä huippuöljylläkin voi savuttaa jos seos on liian rikas. Toisaalta 5e/l maksavalla mineraali öljyllä ei välttämättä savuta paljon, mikäli seos on kohdillaan. Toki halvemmat öljyt karstoittaa nopeammin.
Kylmänä 2t savuttaa aina öljystä riippumatta, savutuksen määrään öljynlaatu puolestaan vaikuttaa. Hyvissä säädöissä(bensan kulutusta ja savutusta ajatellen) oleva 2t ei savuta näkyvää savua lämpimänä, mutta usein, varsinkin viritetyissä seos on säädetty aavistuksen rikkaalle kiinnileikkautumis riskin pienentämiseksi.
Eli 20e/l maksavalla täyssynteettisellä huippuöljylläkin voi savuttaa jos seos on liian rikas. Toisaalta 5e/l maksavalla mineraali öljyllä ei välttämättä savuta paljon, mikäli seos on kohdillaan. Toki halvemmat öljyt karstoittaa nopeammin.
Kylmänä 2t savuttaa aina öljystä riippumatta, savutuksen määrään öljynlaatu puolestaan vaikuttaa. Hyvissä säädöissä(bensan kulutusta ja savutusta ajatellen) oleva 2t ei savuta näkyvää savua lämpimänä, mutta usein, varsinkin viritetyissä seos on säädetty aavistuksen rikkaalle kiinnileikkautumis riskin pienentämiseksi.
06.01.2008, 17:05
Juu ainakin piaolin iskareissa on semmonen muovi lärppy.
Miten se lähtee irti? On varmaan kierteillä...
Miten se lähtee irti? On varmaan kierteillä...