Soliferia

Täysversio: Koulu
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5
Amiskassa 1. vuotta metallialalla, koneistajaksi olisi tarkoitus valmistua.
itsekin aijon metalli alalle kun aika koittaa ja hitsarin työ kiinnostas!
mutta jalat maahan eli käyn vielä peruskoulua.
mopomies kirjoitti:itsekin aijon metalli alalle kun aika koittaa ja hitsarin työ kiinnostas!
mutta jalat maahan eli käyn vielä peruskoulua.

jos olen oikein ymmärtänyt niin etkös sinä oo nyt kahdeksannella luokalla
Kiinnostaa päästä hyväpalkkaseen työhön, lukiossa ollaan. Kinnostukaa mistä kiinnostutte, hitsäriksi pääsee kyllä töihin. Ite en vaan jaksais hitsata kovin monta vuotta putkeen, onneksi voi vaihtaa alaa.
Suosittelen lukiota, enemmän mahollisuuksia ammatinvalintaan. Tämäkin viesti kirjotettu koeviikon vapaapäivänä Cool
Hyväpalkkasesta työstä olen minäkin kiinnostunut, ensimmäistä vuotta Porvoon amiksessa LVI-asentaja-linjaa käyn. Jos tästä ura keheytyy, niin ainakin pitäisi rahaa saada kuulemma Hymy
kyllä voi hyvä palkkasen työn saada vaikka ei käy lukiota ja lukion jälkeen ei vielä pääse töihin vaan pitää mennä vielä jonnekkin yliopistoon
Ei mitään pakkoa mennä yliopistoon, onhan amk:kin. Mutta kuitenkin lukiossa oon juurikin sen takia, etten halua mitään vaihtoehtoja sulkea pois. Saattaa tulevaisuudessa olla putkimiehilläkin aika ankeaa, rakennusala on jo nyt laskussa. Olkaa missä tykkäätte, koulutus kuin koulutus ei haitaksi ole.
soturi kirjoitti:
mopomies kirjoitti:itsekin aijon metalli alalle kun aika koittaa ja hitsarin työ kiinnostas!
mutta jalat maahan eli käyn vielä peruskoulua.

jos olen oikein ymmärtänyt niin etkös sinä oo nyt kahdeksannella luokalla

ei kun 7 luokalla sillä oon syntyny tammikuun 5 päivä 1995. eli jos oisin syntyny viikkoo aijemmin oisin nyt kasilla.

mutta tuohan oli vielä turhaa vatvontaa sillä ammatti tod näköisesti vielä muuttuu.
ootkos ite nyt kasilla?
mopomies kirjoitti:
soturi kirjoitti:
mopomies kirjoitti:itsekin aijon metalli alalle kun aika koittaa ja hitsarin työ kiinnostas!
mutta jalat maahan eli käyn vielä peruskoulua.

jos olen oikein ymmärtänyt niin etkös sinä oo nyt kahdeksannella luokalla

ei kun 7 luokalla sillä oon syntyny tammikuun 5 päivä 1995. eli jos oisin syntyny viikkoo aijemmin oisin nyt kasilla.

mutta tuohan oli vielä turhaa vatvontaa sillä ammatti tod näköisesti vielä muuttuu.
ootkos ite nyt kasilla?
en kun ysillä
ainiin kun sähän olit syntyny aivan vuoden lopussa??
mopomies kirjoitti:ainiin kun sähän olit syntyny aivan vuoden lopussa??

kylläNauru
Sysi kirjoitti:Saattaa tulevaisuudessa olla putkimiehilläkin aika ankeaa, rakennusala on jo nyt laskussa. Olkaa missä tykkäätte, koulutus kuin koulutus ei haitaksi ole.
Ei pitäisi varsinkaan lähitulevaisuudessa, tai ainakaan silloin kun itse valmistun olla ongelmia työn kanssa. Vammaisten vihreitten uusi päähänpisto pistää uudet paskavesi-tsydeemit (Porvoon alueella noin 70 % näistä asennetuista vempeleistä ei toimi, eivätkä ne ole halpoja nykytilanteen mukaan) kaikille maassa tulee voimaan vuoden 2011
paikkeilla, ja silloin tulee kyllä töitä olemaan taas aika helvetisti.

Muitakin syitä on kuten esimerkiksi kupariputkien sangen "lyhyt" sallittavan rajoilla oleva elämä, elikkä noin 30-40 vuotta. Vanhempiahan taloista tulee koko ajan, ja ihmisistä uusavuttomempia. Niin kauan kun ihmiset tekee tarpeitansa, vettä on olemassa, lämpöä tarvitaan kotiin, osaa hommansa eivätkä koneet korvaa ihmisiä, niin pitäisi olla töitä putkirunkkarilla.
Yhdeksäs luokka menossa,ensi vuonna amikseen levyseppähitsaajaksi tai koneistajaksi.
Lainaus:Saattaa tulevaisuudessa olla putkimiehilläkin aika ankeaa, rakennusala on jo nyt laskussa.
Uuden rakentaminen ehkä mutta vanhoja rakennuksia korjataan jatkuvasti. Lisäksi suuret ikäluokat jääpi eläkkeelle, kyllä näillä alolla töitä riittää.
Lähes alalla kuin alalla riittää töitä, ei ne kaikki mene kiinaan. Mikskähän amikset aina ottaa hirveesti itteensä ja alkaa mainostamaan opinahjoaan, onko teillä joku kompleksi?
Amis on itessään ihan hyvä paikka, levysepistä, maalareista ja monista muista on pulaa, lähes varma työpaikka.
Sivut: 1 2 3 4 5