Soliferia

Täysversio: Solikka ei ota kunnolla kierroksia ja tyhjäkäynti on huono
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Kone on tosi tukkonen,kun kääntää kaasun pohjaan niin alkaa tukehtua ja röpöttää.Ostin uuden Dellorto SHA 14mm. kaasarin ja laitoin kiinni 60 pääsuuttimen sekä säädin katkojankärjet.
Olen kokeillut isommalla ja pienemmällä suuttimella sekä säätänyt sytytysennakkoa aikaisemmalle että myöhäisemmälle,mutta ei auta.Kaikki virtavehkeet ja tiivisteet on uusittu ja tehty täydellinen koneremppa.Välillä toimii loistavasti ja sitten taas hyytyy,eikä ota kunnolla kierroksia sekä tuntuu tosi tukkoselta.

Voisko tuo ongelma johtua väärästä pääsuuttimesta,katkojankärkien säädöstä,sytytysennakosta tai ilmavuodosta?

Ideat alkaa jo loppua.
Ootkos säätäny luistin neulaa?
Jos tukehtuu täydellä kaasulla, muistaaskeni neulaa pitää laskea, eli lukkoprikkaa nostaa ylös.
Nosta vaikkapa yksi pykälä kerrallaan.
SHA on litteäluisti-kaasari eli siinä ei ole neulaa. Pikkasen pienempää suutinta kannattaa vielä kokeilla jos vaikka auttais. SHA on aikas temppuileva kaasari, vakiokaasari säätösuuttimella olis kyllä luotettavampi.
Pitää kokeilla tuota suuttimen vaihtoa.Oon myös huomannu sen,että tuo SHA on vaikee saada oikeisiin säätöihin.Vakio Bing säätösuuttimen kanssa löytyy,mutta kaasarissa on se vika,että se tulvii ja imukaula on vähän halki.
Henkka86 kirjoitti:Pitää kokeilla tuota suuttimen vaihtoa.Oon myös huomannu sen,että tuo SHA on vaikee saada oikeisiin säätöihin.Vakio Bing säätösuuttimen kanssa löytyy,mutta kaasarissa on se vika,että se tulvii ja imukaula on vähän halki.

Just muuten muistin että SHA:n tyyppivika on se, että moottorijarrutuksen jälkeen antaa kaasua niin ensin röpöttää ja vasta sitten alkaa kiihtymään! Mulla oli SHA:n kanssa ihan sama juttu eikä auttanu suuttimen vaihto.
Kokeilin pienempää suutinta,mutta sekään ei auttanut.Laitoin entisen suuttimen takaisin.Ottaa huonosti kierroksia ja kone tuntuu tosi tukkoiselta.Pitää seuraavaksi säätää tuo sytytysennakko kohdalleen.

Voisko tuo tukkoisuus johtua väärästä sytytysennakosta tai tukossa olevasta pakarista?
No pakari nyt ainakin kannattaa poltaa puhtaaksi! Ei muuta kun putki nuotioon/takkaan ja odotat niin kauan että putkesta ei tule enää savua, silloin karsta on palanut.
Putsasin pakarin,mutta ei auttanu.Kylmällä koneella tai vähän ajan päästä,kun polkasee,niin toimii loistavasti ja kiertää hyvin.Epäilen bensan saanti ongelmaa.Voiskohan vika johtua väärästä imukaulasta,että se antaa epätasaisesti lientä,koska SHA kaasarissa on kiinni pappatunturiin kuuluva imukaula.Se on pitkä ja aika paljon vinossa oikealle.Myyjä sanoi,että pitäisi toimia tuollakin imukaulalla.Tuohon kaasariin olevaa oikeaa imukaulaa,joka kuuluu solikkaan ei meinaa löytää enää mistään liikkeestä.

Minkä lämpöarvon tulppaa tuossa kannattaisi käyttää,kun vireinä on laskettu kansi,välit ja isompi kaasari?
Jos mahollista, tee itse mahd. lyhyt sis.halk. vähintään 14mm oleva imukaula jolla kaasarei tulee mahd. suoraan. Myyjäthän sanovat aina että "kyllä se siihen käy" ihan vaan että saavat tuotteen myydyksi. Se tarvikeimukaula on aivan perseestä, koetahan korjailla sitä vakiokaasaria vaikka kemiallisella metallilla (plastic padding) tai jotain niin saat moposi ehkä toimimaan!
Solikka toimii taas.Vika oli tulpassa,joka antoi huonosti kipinää ja sytytysennakko ei ollut kohdallaan.