kuvasta puuttuu ne siivet .... ne irtoaa toisistaan.. kumpi sulla on rikki se siipiosa vai tuo pyöritin?
Se siipiosa missä on ne "koukut".
No niin, sain koulussa hitsattua uudet "koukut" niiden vanhojen paikalle. Ne sopivat renkaaseen täydellisesti, joten toivotaan parasta.
Noniin. Nyt on tullut n.30 km ajettua ja mittarinpyöritin toiminut hyvin, eikä ole hajonnut.
Vähän OT mutta voiko sylinteri leikata kiinni herkemmin, jos maalaan sylinterin tai kannen kuumakestomaalilla?
SOLIFERdriveri kirjoitti:Vähän OT mutta voiko sylinteri leikata kiinni herkemmin, jos maalaan sylinterin tai kannen kuumakestomaalilla?
Ei voi! Sylinteri luovuttaa parhaiten lämpöä mattamustana. Näin luki Esnko Maunon 2t virittäjän käsikirjassa. Tietty paras tulos saavutetaan, kun lasikuulapuhalletaan sylinteri ensin puhtaaksi ja sitten vedetään maalit päälle.
SOLIFERdriveri kirjoitti:Vähän OT mutta voiko sylinteri leikata kiinni herkemmin, jos maalaan sylinterin tai kannen kuumakestomaalilla?
Jos metallipinnan ja maalin väliin jää likakerros, toimii se lämmöneristeenä ja saa sylinterin käymään kuumempana. Eli kannattaa tosiaan puhdistaa se sylinteri kunnolla ennen maalaushommiin ryhtymistä.
Ok. Kiitoksia, tuo auttoi.
Toine vähän OT kysymys:
Voiko sylinterin alapään tiivisteenä käyttää tavallista silikonimassaa, joka kestää -60-200 astetta?
periaatteessa voi käyttää, jos vaan ei kärähdä ja tiivistää hyvin. itselläni tällä hetkellä tiiviste jostain ohuesta kovasta pahvista mikä on öljytty molemmilta puolilta. on se kestäny tähän mennessä ihan hyvin eikä ole kärvähtäny. ainiin ja kannattaa laittaa tasainen kerros sitä massaa ja vain sen verran, ettei sylinterin painaessa leviä yli reunojen