Soliferia

Täysversio: Solifer SM-81 kunnostus projekti
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Projektina on Solifer SM 1981. Tarkoituksena on vain laittaa mopo siistiin ajokuntoon, eikä entisöidä. Mopon ostin keväällä -07. Se ei ollut ostettaessa ajokuntoinen; kiertokangen alapäänlaakeri oli täysin paskana, pytty naarmuilla yms. muuta kivaa. Totesin heti, että konetta ei kannata alkaa korjaamaan ja aloin etsiä hyväkuntoista konetta. Sellanen sitten löytyi, kone oli juuri rempattu ja pytty viilaamaton. Olin tyytyväinen kauppoihin kunnes laitoin koneen kiinni. Kone lähti hyvin käyntiin ja kaikki muu toimi hyvin, paitsi vaihteet. Vain ykkönen pysyi päällä Crying or Very sad. Avasin koneen ja huomasin heti miksi vaihteet ei toimineet, vetoakseli oli kasattu väärin. Huomasin myös että oikeassa lohkossa on halkeama Sad. Moottori on siis vieläkin osina, heti kun saan lohkon korjattua kasaan moottorin.

Rungon osalta mopo alkaa olemaankin jo valmis. Purin rungon osiin, pesin ja vahasin kaikki osat, maalasin takaiskarit ja putsasin ne. Ostin alkuperäisen pakoputken, uuden kaasukahvan, kahvakumit, etujarruvaijerin ja jalkatappien kumit. Etupään huolsin: pesin kaikki etupumppujen osat bensalla puhtaaksi, maalasin alaputket ja etummaisen lokasuojan kiinnikkeen. T-palat + muun paskan putsasin ja vahasin, ostin uuden lokasuojan kiinnike parin, putsasin ja rasvasin ohjauslaakerit ja laitoin uudet öljyt pumppuihin.

Galleriassa on kuva miltä mopo näytti ostopäivänä.
mistä löysit alkuperäisen pakoputken
Voimakoneelta löytyy läskitankkiin ja vanhan mallin luikkutankkiin sopivia alkukäyriä.
Pakoputken ostin käytettynä.
On kenellakään tietoa, että minkä värinen työkalukotelo tuossa on alkuperäisenä? Tuossa se on punainen, onko alkuperäinen väri?
kannattaa katsoa antti pajan sivulta niitä vanhoja solifer mainoksia. siellä saattais olla kuvia, nii niistä näkis hyvin.
Kuvia olen kattonu, mutta niistä on aika vaikea nähdä kotelon väriä.
On oikea väri,80:nen on saman värinen.
Katso tuolta minun galleriasta värikoodi.
Eli sen siis pitäisi olla saman värinen tankin ja työkalukotelon kansien kanssa? Sitten tuossa kotelossa ei ole alkuperänen maali Sad .

Ja kiitos tuosta värikoodista, täytyy varmaan maalata tuo kotelo ja kannet jossain vaiheessa... Tankin voisi myös maalata, mutta perkele kun tuo tankki on niin lommoilla, että täytyy jostain toinen tankki hommata. Ja voishan rungonkin sitte samalla maalata. Jos tuon rungon maalaa, niin miten sen ohjauslukon suojaläpän saa irti ehjänä? Kun tulee ruman näkönen jos vaan maalaa sen läpän päälle.
Se on sellisella niitillä kiinni,siitä vain varovasti vääntämään irti.
Jotain teippiä vain siihen päälle niin ei sotkeudu maaliin.
solifer kirjoitti:Se on sellisella niitillä kiinni,siitä vain varovasti vääntämään irti.
Juu, tiedän. Yhdestä rungosta yritin sitä läppää irrottaa, mutta ei se ainakaan varovasti vääntämällä lähtenyt mihinkään. Saako noita niittejä mistään, että tarvittaessa saisi sen läpän takaisin kiinni? Kun en usko että se niitti siitä ehjänä lähtee...

Mutta taitaa tuo maalaaminen jäädä nyt tekemättä, tulisi liian kalliiksi. Täytyy joskus myöhemmin entisöidä tuo kokonaan, kun on enemmän rahaa.
Tilasin reilu viikko sitten pakoputkenpään ja lämpöraudan NPM:stä. Eilen sitten soitin sinne kun tavarat ei ollu vielä tullu, sieltä sanottiin vaan että ne on loppuneet. Oli kyllä paska fiilis koko päivän. Ne vois kyllä päivittää niitä sivujaan vähän useammin...

Myykää mulle hyväkuntoinen pakoputken lämpörauta, laita yv.tä jos löytyy.
Älä nyt ihmeessä sitä läppää ota poies, teippiä päälle vaan maalauksen ajaksi, niin minäkin tein Razz
Hienohan tuo on, ja hienommaksi tulee.
Tankkiakaan ei tarvitse uutta ostaa, pakkelia vaan sellainen määrä että ei enää kolhua näy, ja maalit päälle.

E: tästäkin voisi ehkä olla apuva
http://www.metacafe.com/watch/501379/rem...airduster/
Sipoon-solivieteri kirjoitti:Älä nyt ihmeessä sitä läppää ota poies, teippiä päälle vaan maalauksen ajaksi, niin minäkin tein Razz
Kun nyt uudestaan yritin sitä läppää irrottaa, niin se lähtikin todella helposti irti ja täysin ehjänä.
Sivut: 1 2