Dodiin, eli tuli hommittua tollainen Suski S ykösen esi-isä, eli toi soliferin ts50s. Mietinnässä ois montakin asiaa mitä vois tehdä pikku piristykseksi, mutta nyt pitää ensin kysyä ennenku otan viilan käteen et löytyykö noita tomoksen isoripaisia sylintereitä oikein enää mistää? Ja milläs uudemmilla kaasuttimella tuo bingin hirvityksen vois korvata ilman sen suurempia säätämistä? En tota kummosesti tahtois viritellä, mutta että tää 120 kiloa liikkuu tuonne lähikauppaan ilman että tarvii potkia jaloilla vauhtia?
(15.07.2021, 2:10)Solts50s kirjoitti: [ -> ]Dodiin, eli tuli hommittua tollainen Suski S ykösen esi-isä, eli toi soliferin ts50s. Mietinnässä ois montakin asiaa mitä vois tehdä pikku piristykseksi, mutta nyt pitää ensin kysyä ennenku otan viilan käteen et löytyykö noita tomoksen isoripaisia sylintereitä oikein enää mistää? Ja milläs uudemmilla kaasuttimella tuo bingin hirvityksen vois korvata ilman sen suurempia säätämistä? En tota kummosesti tahtois viritellä, mutta että tää 120 kiloa liikkuu tuonne lähikauppaan ilman että tarvii potkia jaloilla vauhtia?
Meinaahan ne viilaamattomat pytyt melko harvassa jo olla... Kannattaa tarkkaan harkita ennenkuin viilaa, jos et sitten löydä toista pyttyä. Toki oma valinta.
Ihan hyväkai tuo bing on, ainakin minulla toiminut erinomaisesti. Senhän voi porata ainakin 13mm helposti, joten ei välttämättä tarvitse ostaa uutta kaasutinta, jos on muuten vakio.
Jos kuitenkin haluat välttämättä uuden kaasarin niin Dellorto kaasarit on hyviä.
(28.03.2022, 22:03)SoliferSm83 kirjoitti: [ -> ] (15.07.2021, 2:10)Solts50s kirjoitti: [ -> ]Dodiin, eli tuli hommittua tollainen Suski S ykösen esi-isä, eli toi soliferin ts50s. Mietinnässä ois montakin asiaa mitä vois tehdä pikku piristykseksi, mutta nyt pitää ensin kysyä ennenku otan viilan käteen et löytyykö noita tomoksen isoripaisia sylintereitä oikein enää mistää? Ja milläs uudemmilla kaasuttimella tuo bingin hirvityksen vois korvata ilman sen suurempia säätämistä? En tota kummosesti tahtois viritellä, mutta että tää 120 kiloa liikkuu tuonne lähikauppaan ilman että tarvii potkia jaloilla vauhtia?
Meinaahan ne viilaamattomat pytyt melko harvassa jo olla... Kannattaa tarkkaan harkita ennenkuin viilaa, jos et sitten löydä toista pyttyä. Toki oma valinta.
Ihan hyväkai tuo bing on, ainakin minulla toiminut erinomaisesti. Senhän voi porata ainakin 13mm helposti, joten ei välttämättä tarvitse ostaa uutta kaasutinta, jos on muuten vakio.
Jos kuitenkin haluat välttämättä uuden kaasarin niin Dellorto kaasarit on hyviä.
No tossa piristystä tuli, viilasin sen minkä joku aloitti, hommasin tehoputken kun alkuperäisen mallinen oli niin kallis, ja vanhasta paistoi päivä läpi. 16 millin lorton hommasin, oli tuo vanha bingi porattu jonkun muun toimesta 13 milloin, mutta ei löytynyt sopivaa suutinta joten laihalla kävi. Löysin viikko sitten 39 koon sylinterin, viitattu sekin, niiku sanoit niin harvassa on nii koskemattonat sylinterit? ja tällä kokoonpanolla liikuttaa 120 kg miestä 80 suoralla, ja 65 isompiin ylämäkiin, oli pakko tuon tehoputken takia koskea välityksiin ku tuppas käymään kierroksilla? oli viime vuoden varsinainen murheryyni, kunnes älysin hoonata reilusti väljäksi ei aina parane luottaa koneistajien sanaan. Rojektiiki tossa olisi, pitäisi kasata airsalillle avarretut lohkot, 75 siis, hommata se pirun viides vaihe ja kattoo mitä tällä kokoonpanolla sais aikaan. Tuntuu vaa hölmöltä kun mun silmissä ne sylinterit on kertakäyttösii, homma on siinä jos nirhaa kiinni?
Viilaukset ilmeisesti onnistu, hyvinhän tuo kulkee.. Melko lailla tuo viilaus vaikuttaa,, itellä 39.5mm porattu viilaamaton vakiopytty, tehari, 13-35 välit, korkeapaine kansi ilman tiivistettä, tehomäntä, ~14mm porattu vakio-Bing, ja silti huiput noin 65kmh. Jossainhan se raja tulee vastaan, ei siitä vakiopytystäkään loputtomasti tehoja reivitä..
Ja tuo hoonausjuttu on totta,, toissa talvena porautin pytyn ja pistin uuden männän kinni. Nappasi ekan tonnin aikana varmaan 3 kertaa kiinni. Se mäntä oli sitten siinä.. nyt kun pytty vähän kulunut niin uudella männällä ei toisen tonnin aikana kertaakaan ole leikannut. Kannattaa siis aina tarkistaa männänrenkaiden välys ja männän välys myös. Itsellä männänrenkaiden välys on jo 0.7mm mutta vielä toimii. Pitäisi joskus taas porata tuo pytty.
Koskitko huuhteluihin yhtään, kun viilasit, vai menitkö pelkällä imun ja paon viilauksella?
Laitahan muuten tessusta kuvaa tänne!
(07.07.2022, 12:10)SoliferSm83 kirjoitti: [ -> ]Viilaukset ilmeisesti onnistu, hyvinhän tuo kulkee.. Melko lailla tuo viilaus vaikuttaa,, itellä 39.5mm porattu viilaamaton vakiopytty, tehari, 13-35 välit, korkeapaine kansi ilman tiivistettä, tehomäntä, ~14mm porattu vakio-Bing, ja silti huiput noin 65kmh. Jossainhan se raja tulee vastaan, ei siitä vakiopytystäkään loputtomasti tehoja reivitä..
Ja tuo hoonausjuttu on totta,, toissa talvena porautin pytyn ja pistin uuden männän kinni. Nappasi ekan tonnin aikana varmaan 3 kertaa kiinni. Se mäntä oli sitten siinä.. nyt kun pytty vähän kulunut niin uudella männällä ei toisen tonnin aikana kertaakaan ole leikannut. Kannattaa siis aina tarkistaa männänrenkaiden välys ja männän välys myös. Itsellä männänrenkaiden välys on jo 0.7mm mutta vielä toimii. Pitäisi joskus taas porata tuo pytty.
Koskitko huuhteluihin yhtään, kun viilasit, vai menitkö pelkällä imun ja paon viilauksella?
Laitahan muuten tessusta kuvaa tänne!
Tossa liitteenä kuva mun murheryynistä, juu viilauksia onnistu, säily vielä vääntöki kaikilla kierrosalueilla. Laita isompaa kaasutinta ni alkaa kulkemaan, samoin kaasuttimen merkin vaihto tuntuu hitusen auttavan, vakio bingo toimii ihan hyvin vakio monissa, mutta lortto pelittää varmemmin viritetyssä vehkeessä. Pitäis tossa kaasutin vaihtaa 18 millaiseen, kun kaveri sellasta halvalla kauppas. Mutta nyt taas meinas into hetkeksi mennä, ku noin 3500 kyrmyyttäny dikki pystyssä kun kaikki toiminu, sitte alko männänrenkaat varoittelee että ois vaihdon aika enneku sanotaan sopimus irti, ja otin varoituksesta väärin. Joonas on, survoin uuden männän paikoilleen, katoin välykset kaikki jne kuntoon, vaihdoin jopa neulalaakerinki. 30 km ajoa vaihtelevilla kierroksilla jotta hioituis oikein, seokset rikkailla, vähä reilummin öljyä menovedessä, ni eikös se perkele ala jotai rutlaa korkeemmilla kierroksilla ajaessa?? Eli huomenna sylinteri auki, jollei sieltä löydy mitään tarvii mennä alakertaaki ihmettelee. Jotain todella näk menny asennuksessa pieleen, tai sitten vaan sattunu susi kohalle kun moposportilla noi osat ostanu, ei ole eka kerta ku näin käy. Tai lapset hyvää hyvyyttään käyneet tunkee kampikammiioon jotain kun kiireessä jouduin lähtee asioille kesken korjausoperaation??