Soliferia

Täysversio: välit
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4
Helpommin sanottu kuin tehty, kannesta alkaa vara loppumaan. Harmi vain että pitää nostaa sitä vähintään sen 4.6mm, alkaa vaan kannesta vara loppu, noh voihan sylinteristä napata vähän pois ja on koululla vehkeet jolla sorvata.

Huomasin piirustuksia laatiessani että vara padassa on -75 "pienlevennys" lähdöt ohivirtaus aukot ja minulla piti olla vanhan mallin ja uuden mallin vaihteistot. Eli minulla on vanhan mallin -77 2 sisämmäistä lohkoa jossa isot lähdöt virtausaukoille ja pieniripainen sylinteri, tämä varmaan aiheuttaa jotain pyörteitä.
Aika pahoja pyörteitä. Vääntö taitaa laskea.
noi sylinterit lohkoihin nähden on ollut väärät ennen kuin hain edes mopoa mummilasta. Pitää muotoilla se korotuslevy silleen ettei muodostu mitään kulmia sinne.
kannattaa viilata isommaksi niitä kanavia että ei niitä kulmia
Noista rattaista vielä... onko 12, 32 rattaat vähän... öööö.... epäsopivat, kun mopo on muuten vakio? Olisko 10, 32 parempi yhdistelmä?
12-35 on hyvät yleisvälit vakioon ja vähän piristettyyn. Ne vakio 10-35 välit on lähinnä naurettavat, kun kone huutaa jo 40 vauhissa kun leikkuupuimuri.
Mulla on vakiossa 13-42 välit, tämä siksi koska muutoin ketju laahaa takahaarukkaa, mikäli iskarit on korkeimmassa asennossa. Väleillä 12-38 ei laahaa, mikäli iskarit on keskimmäisessä asennossa.
Non Stop kirjoitti:Mulla on vakiossa 13-42 välit, tämä siksi koska muutoin ketju laahaa takahaarukkaa, mikäli iskarit on korkeimmassa asennossa. Väleillä 12-38 ei laahaa, mikäli iskarit on keskimmäisessä asennossa.

mulla on sama juttu
Mulla on solikassa 14/36 välit ja loistavasti vääntää ja kiihtyy ja kulkee sen 75km/h ja ehkä enemmänkin! tosiaan pataa on viilattu ja muffler tehari ja vakioilmanputsarin sisällä vaahtomuovia ja säätösuutin ja kp-kansi
No jos melko vakio niin 11 vois olla hyvä. Itelläni virija 13 ja lähtee ihan hyvin!
Itel oli sama ongelma, sytytys ei ollu kohdallaan. Käänsin vauhtipyörää sentin eri asentoon ni tuli 15 km/h lisää nopeutta.
itelläni löytyy nyt 12-32 välit ja "virejä" on n. 2millii laskettu kansi, vakio bing säätösuuttimella ja omatekosella putsarilla sekä liian pieni pakoputken alkukäyrä jollain yleismallin teharin änärillä. hyvin vääntää ja kiihtyy mutta huippuja en oo viellä kokeillu männnänrenkaiden sisäänajon takia Nauru pitäis tehdä uus alkukäyrä tohon...
Kyllä niilä 13/35 vakio solikka kulkee. Pitää pakosti ajaa niilä väleillä, kun ei ole 10 ratasta.
Laskeskelin huvikseni hammasrattaitten välityssuhteita:
Suhde on 1:en suhde X:ään eli: 1:X. 1:1 olisi suora välitys, mitä lähempänä ykköstä(tai isompia lukuja) X on, sitä pitempi välitys.

etu/taka välityssuhde
10/35 1:0.285714286........vakiovälit
11/35 1:0.314285714
12/35 1:0.342857143
13/35 1:0.371428571
12/38 1:0.31578947
12/42 1:0.285714286.......samat kuin vakiot
13/42 1:0.30952381
14/42 1:0.333333333
15/42 1:0.357142857

Eli 12/42 väleillä menisi katsastuksesta läpi, täsmälleen sama välitys kuin vakio.
miten iso etu ratas mahtuu menemään solikkaan
Sivut: 1 2 3 4