Soliferia

Täysversio: Tyhjäkäynti ongelma/Käynti ongelma
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
[attachment=1732]
Minulla on työn alla sm75, jota on kaltoinkohdeltu aika lailla. Runko on kohtalaisen hyvässä kunnossa ja nyt jo hiottu ja maalattu, mutta jarrutangon ja polkimen kiinnitys rauta puuttuu kokonaan. Kuvista olen katsonut että näyttäisi olevan erillinen osa. Polkimia löytyy, mutta mitään muita polkimen pään osia ei. Olisiko kenelläkään tietoa mistä voisi saada, tai edes mittoja että voisi tehdä? Toki tuosta kuvasta ne voisi saada, mutta jos olisi valmiina olisi kiva.
Kiitos, vinkistä. Oli aika suolainen hinta 60€, mutta löysin vastaavan setin käytettynä huuto netistä, 15€.
(14.07.2020, 14:17)Laphroa1gh kirjoitti: [ -> ]Kiitos, vinkistä.  Oli aika suolainen hinta 60€, mutta löysin vastaavan setin käytettynä huuto netistä, 15€.

Juu ole hyvä.Ja kylhän tänäpäivänä kaikista osista pyydetään aika paljon.Mut hyvä kun löysit halvemman Nauru .
Kone vastustaa. Lähtee käyntiin, mutta tyhjäkäyntiä ei ole. Heti kun päästä kaasun alle puolenvälin tukahtuu, ei reagoi kaasun käyttöön mitenkään kun alkaa kierrokset laskemaan. Yläkierroksilla pysyy käynnissä niin pitkään kun jaksaa pitää kaasua auki.
Säätösuutin on vain 1/4 kierrosta auki, jos 1,5 kierrosta ei edes lupaile. Suutinta kiertämällä parhaat kierrokset n. 3/4 kierrosta auki, enemmän niin tukahtuu
Tehtyjä toimenpiteitä:
Uusi kampiakseli, L17 laakerit ja stefat. Uusi mäntä. Testattu 2 eri sylinterillä. Normi ja toinen missä imu ja pakoaukkoja laajennettu.
Uudet lohkojen tiivisteet. Uudet ylä ja ala tiivisteet.
Kytkin purettu ja koottu uudestaan uudella pultilla
Magneetto purettu, puhdistettu ja koottu, juotettu uudet johdot. Puola on vanha, puolan johto uusi, samoin hattu. Konkka on vanha.
Uudet kärjet, väli 0,35. Kärjet alkaa avautumaan aika lähellä 2mm ennen YKK. Vauhtipyörä on vanha ja urassa kulumalovi. Ohjain tappi on uusi ja väljää ei tunnu paikalle laittaessa, lovesta huolimatta.
Kaasuttimeen vaihdettu täysi huoltosarja. Kaasuttimen runko putsattu ja kaikki reijät hoonattu. Laippa viilattu. Testattu säätösuuttimella ja tavallisella suuttimella. Uudet tiivisteet ja putsari. Kaasuvaijeri on vanha ja säätöruuvissa kulumaa.
Pakokäyrän laippa viilattu suoraksi. Putki poltettu puhtaaksi. Uusi tiiviste.
Ilmaahan se ilmeisesti jostain vetää välistä. Seuraavaksi varmaan pitää taas kone laittaa osiksi, jos ei täältä tipu kultajyviä mitä kokeilla. Konkka ja puola pitää vielä varmaan vaihtaa, varmuuden vuoksi. Tulppa on champion.
Jos täällä lukijoita kiinnostaa niin mysteeri selvisi. Kiitokset tosiaan solifer mopot FB porukalle vinkeistä. Ongelma oli uuden kampiakselin kytkinpuolen kierteet joissa oli pientä osumaa. Kytkinkello ei ollut kokonaan pohjassa mikä johti siihen että poski jäi kiinnittäessä n.1mm kantamaan ja kun sen kiristi kokonaan tuli kampiakselille niin paljon sivuvääntöä ettei jaksanut pyörittää kuin urku auki.
Oma kokemattomuus oli varmaan suurin tekijä tässä kun ei osannut arvioida kuinka helposti koneen pitää pyöriä.  Nyt kuiten kone kukkuu ja ykkösellä käyntiin.