Tässä korjaillessa ostamaani solikkaa (ts-50 lie, tyyppinro. 081001) jouduin irroittamaan kaasarin sen tulviessa (syy lienee kohossa) huomasin kaasarin olevan 1-11-46, ei 1-11-49, joka ilmeisesti kuuluisi olla. Mites nämä eroavat toisistaan, jos alkaa osia siihen tilailemaan? Kaasarista puuttui myös luistin vierestä rikastinläppä tappeineen, kaasari lie tarvitsee ne toimiakseen kunnolla?
Onko kaasari muuten samannäköinen kuin SM:än normikaasari? Kyllä sen käyntiin lähtee sillä kohonpainonapillakin, ettei se välttämättä sitä imuläppäryyppyä tarvi.
Noni, jo loppu tulviminen. Suutin ei ollut ruuvattu tarpeeksi pohjaan.. No tulipahan opittua bingin rakenne sitä kokoillessa.. Ei ole näköjään rikastinläppä välttämätön.
Ulkonäöltään näyttään kyl 49:ltä, ryyppypainike tosin on toisella puolella kohokantta.
Ja eikös se 46 koho ole jotain messinkiä ja 49 muovia. Sekä ilmanpuhdistin puolella se pikkuinen reikä on ummessa ainakin tuossa omassa 46:ssa.
Tuossa omassa 46:ssa koho on musta ja muovinen, ei varmaankaan sit alkuperäinen, ja reikä ummessa joo.
SolikkaJee kirjoitti:Ulkonäöltään näyttään kyl 49:ltä, ryyppypainike tosin on toisella puolella kohokantta.
Sen kohonkannen saa käännettyä
Samat sisuskaluthan noihin 1/11/46 ja 1/11/49. Ja ainaki 1/11/33 on samat sisuskalut.