Soliferia

Täysversio: Takaiskareiden kunnostus
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Kertokaapas mitä kannattaa tehdä takaiskareille? Ovat vähän ruman näköiset... Onko siellä jotain öljyjäkin sisällä?

Miten ne saa purettua, jotta saisi helposti huollettua ja hiekkapuhallettua+maalattua jouset ym. siisteiksi?

Ja kyseessä Solifer Trial.
Olifer kirjoitti:Onko siellä jotain öljyjäkin sisällä?
On. Paitsi jos ne vuotanu ulos.
Alapää on kierteellä kiinni iskarin varressa,paina vähän kasaan siitä holkista että saat pihdit siihen juureen.
Sitten vain kierrät pois sen pään.
Ei haittaa niin päässä vaikka tulee vähän jälkeä siihen varteen.
Juu pittääpä kokeilla. Kiitos.

Mitäs öljyä sitten pistän sinne ja kuinka paljon?
Ei pysty ihan helposti lisäämään öljyä.
Ai siis jos puran ne hiekkapuhallusta ja maalausta varten, niin silti ei pysty öljyä lisäämään? Shocked

Eli ovat ilmeisesti jotenkin kiinteät/suljetut ne iskunvaimennin osat vai? Mutta purkamalla pääsee jouset irroittamaan kuitenkin...
Ei niissä ole sellaista mahdollisuutta,ovat prässätty umpeen toisesta päästä.
Toki nehän vois purkaa atomeiksi,mutta onko siinä järkeä.
Takaiskareille on ilmeisesti Sm 83:ssa pari muutakin kiinnityspaikka yläpäässä. Vaihdoin iskarit jotka ovat ehkä 5mm pidemmät kuin entiset ja ne hieman nostaa peräpäätä ylös enemmän kuin ennen. Jos haluaa saada peräpäätä alemmaksi niin silloin on käytettävä ilmeisesti toista kiinnityskohtaa.

Ongelmaksi tulee vain tavaratelineen kiinnitys eli jos iskarit laittaa kiinni yläpäästä pykälää edemmäksi (enemmän viistoon) niin sitten pitää laittaa jotkut holkit tavaratelineen kiinnitystä varten. Onko tällaisia holkkeja saatavana valmiina?
Empä ole holkeista kuullut, mutta äkkiäkös nuo itekkin tekasee parista prikasta ja putken pätkästä. Sorvilla toki tulisi siistit...

Mielestäni iskarit kuluu heti enempi, jos ne on alemmassa asennossa. Toki jouset toimii pehmeämmin kallellaan. Itsellä 86 sm iskarit vääntyneet ja kuluneet rikki, kun ajettu paljon iskarit ala asennossa...