miksi ja mikä virka on sillä prikalla kampuran ja laakerin välissä vauhtiksen puolella ja miksi ei kytkin puolelle tule kanssa???
lisää tulee jahka kasaaminen jatkuu!
se nyt vaan on välilevy jolla saadaan välys sopivaksi. kyllä molemmilla puolilla sais olla saman verran.
edit: tuleeko ne prikat sen laakerin keskiosan ja kampuran väliin vai itse laakerin ja kampuran väliin? eli ku nuo on asennettu....
Ne tulee sen petilaakerin(L17) sisäkoolin ja kampi akselin väliin.
Ja muista se prikka sen kytkinkruunun alle,kampiakseliin.(se prikka jossa on se kiilaura reikä)
oolright,....ulosvetäjää tarvitsen....huom ostoilmoitus foorumilla.... aapuuva,,,, hjelp .
laitoin päivållä tiedustelun sinne saa nähdä mitä vastaavat....
Onko kuinka vakavaa jos kampiakselilla ei ole vauhtipyörän puolella prikkaa?
tuskimpa se kiinni leipoo, mutta käyttöikä kumminki lyhenee
Sokant kirjoitti:tuskimpa se kiinni leipoo, mutta käyttöikä kumminki lyhenee
perusteluita käyttöiän lyhenemisestä tai mahdollisesta kiinnileikkaamisesta?
Kampiakseli pääsee liikkuun sivusuunnassa liikaa
Eipä tuo ole paljon kulunut kun vuosi sitten vaihdettiin siihen laakerit , eikä niitä kuulemma siellä välissä näkynyt.
E: Voisiko olla että vain noissa L17-laakereissa tarvitaan ne säätöprikat??
Kaikissa tarvii. Paitsi jos välys on sopiva ilmanki
Luultavasti on muutenkin sopiva välys kun ei kerta kuulu ylimääräisiä hankausääniä. Ihmetytti vain kun tuon koneen aukaisin tiivisteiden vaihtoa varten niin kampiakselilla ei ollut sitä vauhtipyörän puolen rikkaa. Tosin voi olla että kun isäpuoli käytti kampuran kaverinsa luona laakerin vaihdossa, niin jo siellä jätetty rikka pois välistä. Vaan tosissaan kampura ei ole ainakaan tähän mennessä osunut tai hangannut minnekkään, minne ei pitäisi. Kovaa ajoa vain.
Vaasalainen vuosia alalla ollut mopokorjaamoyrittäjä ei laittanut ikinä prikkoja ,veti vain lohkon ruuveilla laakerit paikoilleen...Tämän kaverin jäljiltä korjasin työkaverin puchinkin laakerit...