Soliferia

Täysversio: mopeti pottuilee
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
minulla on solikassa nytten semmonen vika että kun mopeti on vähän aikaa ollu tyhjäkäynnillä ja vääntää kaasua niin ei ota kierroksia ja sammuu. Mopo toimii ihan hyvin kun ei anna olla tyhjäkäynnillä. Vähäsen sekava teksti. tietääkö kukaan mikä vois olla vikana?
jees sain vian korjattua. oli luistin neula rikkaimmassa asennossa niin ei oikeen vörkkinySmoke
Mikä on ku lähin kiihyttään sollella 1....2....3....pomppasi vapaalle.....sammu
Vaidepolin on rento ja ei mene päälle mikäänSmoke
Lähtee käyntii ek polkasulla
Mikä vikana?
Pyöriikö varmasti se vaihdeakseli, jossa se poljin on kiinni, ettei vaan pelkkä poljin? Jos akselikin pyörii, niin eiköhän sieltä vaihteensiiron puolta ole jotain irronnut tai hajonnut, jolloin ei auta muu kuin kone levälleen ja tutkimaan.
Joo poljin ei pyöri tyhjää joten vaihteen siirrossa on ongelmiaEvil or Very Mad
Ketjutkin lähti irti siinä rytäkässäSmoke
Meinäsin muutes jäädä kiinni sivareilleEmbarassed
Osaako joku sanoa näin lonkalta, että missä on vika kun solikka käy vähän pätkien ja jos antaa tarpeeksi käydä tyhjällä niin sammuu. Myös yläkierroksilla tuntuu ajoittaista pätkimistä. Magnetoa olen rullaillut suuntaan ja toiseen enkä ole siitä löytänyt apua. Tyhjäkäyntiäkin olen säätänyt... En usko että kyse on liian isosta suuttimestakaan koska, ei mopo kuitenkaan liikaan bensaan tunnu tukehtuvan, mutta tiedä häntä... Toinen vaihdekin kettuilee ja tiputtelee, mutta sitä en tullu tännn kysymään. Elikkäs jos jollakin on ehdotuksia niin antaa tulla. Btw. tulpan vaihoin uuteen, kärjet putsasin, magnetoa kuivattelin, kaasarin putsasin, putsarin putsasin...
Kokeileppa lorauttaa vähän jäänestoa tankkiin. Mulla ainakin lopetti pätkimisen yläkierroksilla kun oli jäätä vähän bensan seassa.
Joo, ei se siitä kii ole. Ongelmat ilmeni jo aikoja sitten, vielä plussa kelien aikaan. Olen alkanut miettiä vasta nytten sen korjaamista taas, kun silloin nousi kyrpä ottaan ku kaikki meni perseelleen sen kanssa Sad
Mikä kaasari.. Jos bingi niin laita säätösuutin ja etsit sopivan seoksen. Onko tulppa minkä värinen?
Niinkuin sanoin, tullpa on puhdas ei nokipiikkiä, ei märkä, vaan tummat ja kuiva ja kipinää lyö hyvin. Ja kaasarina toimii 18mm phpg ja putsari piper, suuttimen kokoa en muista heittämältä, pitäs kaasari avata.
Taas se solikka pottuileeNaughty
Aina kun laittaa 2 päälle nii tietyssä kiroksissa pomppaa vapaalleRolling Eyes
Mikähän ois vikana?
tunskamies kirjoitti:Taas se solikka pottuileeNaughty
Aina kun laittaa 2 päälle nii tietyssä kiroksissa pomppaa vapaalleRolling Eyes
Mikähän ois vikana?


Eikö kukaan satu tietämään?Crying or Very sad
Potuttaa ku ainku lähtee kiihyttään (2 vaihde) nii pomppaa vapaalle.Smoke
vaihteensiirtopuikko tai vaihderattaan "keskiosan hampaat",tai molemmat kuluneet pyöreiksi,tai muistaakseni rattaat voi olla väärinkinpäin.(oikeamminhan ne on hammaspyöriä mutta rattaista usein puhutaan)...yksi vaihtorhto on vielä että vaihteensiirtokiilan urat on kulunu, mutta asiahan selviää vain räjäyttämällä kone
Todennäköisesti vetoakselin ristitappi kulunut.
Mikä nyt on tomoksessa kun koittaa käyntii nii rohisee ja vauhipyörä liikkuu sivulle ja ylös??Evil or Very Mad Oisko laakerit paskana?
Sivut: 1 2