Soliferia

Täysversio: Tarakan kiinnitysraudat
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Laitoin tarakkaa kiinni tuohon -79 SM:ni, mutta jotenkin ne irtokiinnikkeet ei passaa putkien väliin kunnolla.Ennenkuin rupean vääntelemään tarakkaa tms viritystä tekemään, voisiko joku mitata mulle omastaan niiden takakiinnikkeiden pituuden?
Jos vaikka mulla ei olekkaan oikean levyiset raudat.
Tarakkahan kävisi hienosti myös satulan kiinnikkeisiin,raudat pitäisi vain rakentaa.
Lähes kaikilla näyttää kuitenkin tarakka olevan kiinni iskareiden yläpäässä.
Paremmin se minusta kyllä satulan kiinnikkeisiin käy.
Moi. Itse laitoin aikoinaan sisuskumista leikatut palat siihen putken ympärille sai pysymään eikä lonksahdellut.
Tässä onkin nyt kyse siitä, että jos laitan tarakan kiinni satulan pultteihin, niin kiinnitysraudat ovat aivan liian pitkät, ja jos laitan tarakan kiinni iskareiden yläpäähän, niin raudat eivät siltikään käy.
Ja periaatteessa ne tarakan putket ottavat kiinni iskareiden yläpäähän, joten en oikein usko että tarakka edes kuuluu sinne iskareihin, vaan satulan pultteihin.
Silloin raudat ovat väärät.Mutta kunhan nyt joku mittaisi rautansa.
Noita kiinnitysrautoja myydään finmopossa muutamia erilaisia, joten olisi mukava tietää mitkä oikeat.
Onko ne raudat kahdellla pultilla? Mulla yhdellä ja mitta hätäisesti mitattuna noin 70 mm
Missä tarakka on kiinni edestä?

Omien rautojen pituus 83 mm.
Laitan kuvan
Juirikin noin ajattelinkin se kuuluvan.rautani ovat väärät.
77-81 malleissa tarakan kiinnikkeet kahdella pultilla, huomattavasti pidemmät kuin yhdellä pultilla varustetut mallit. Ja kyllä se tarakka sinne iskareiden yläpäähän tulee kiinni. Voin vaikka ottaa huomenna kuvan omasta jos tarvitsee.