Soliferia

Täysversio: sytytys myöhässä
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Ostin juuri solikan ,sm -81, josta edellinen omistaja kertoi sytytyksen olevan hetkittäin myöhässä, "vauhtipyörän kiila lienee nysvääntynyt". Mitä muita syitä ongelmaan voisi olla? Ja mitä pitäisi tehdä,ja miten?
Minulla on tämä sama vittumainen ongelma, sillä minulta puuttuu se kiila kokonaan ja se "nappula" on vääntynyt, vauhti pyörä "heiluu" niin ettei ennakko pysy samana kuin hetkittäin ja kone naksuttaa heti 40 pintaan(kun ennen veti tasasella sen +50), ja hyytyy joka ylä- ja alamäkeen. Itse nyt yritän Päästä ongelmasta lukitusliimalla, jos ei katoa niin pitää varmaan vaihtaa kampiakseli ja vauhtipyörä. Olisi kiva kuulla mielipiteitä tästä asiasta ja saada auttavaa kättä.
Eikö kiiloja ainakin löydä scatterilta, mitä olin muistavinani?
Hio hiekkapaperilla kampi kampiaksista se kartio pinta tasaseksi nii että siinä ei ole narrmuja ja sama juttu magneettoon keski reikään missä on kiilaura nii pitäs sytytyksen pysyä kohillaan.
Aukaisin magneeton ja kas, vauhtipyörän kiila-ura ei ole nysvääntynyt, mutta vauhtipyörää pyörittävän kammen vastavaa väkänen on. Mitä voisi tehdä kun taidot ei riitä koneen aukaisuun ja kammen vaihtoon? Kuinka kampiakseliin kiinnitetään kiila?
Onko solikan kiila "tappi" vai "kiila", kuten mc-scatterilla myynnissä oleva?
Tappi.
Mistä näitä tappeja saa ja kuinka kiinitetään?
samaa aihetta lainatakseni, tilasin voimakoneelta kampuran ja tuleeko siinä mukana tuo tappi? ja jos ei ole niin kanssa miten kiinnitys ja mistä tappi?
juu ei tullut tappia. mistäs sellaisen saa? sillähän ei muuta virkaa ole kuin että kohdistaa kampiakselin oikein. muuten lukitus mutterilla tiukkaan!

sovittelin 3mm cobolttiporan terää tuohon reikään ja aika sopiva tuntuisi olevan ... mitkäs tuon tapin mitat kuuluu olla oikeesti. 3.2mm oli liian iso siihen reikään. eli mitat tapille kiitos.
mulla oli tasan 3mm paksu ja oisko olli 5mm pitkä en oo varma..
Ei kannata laittaa mitään muuta siihen reikään kun kampiakseliin kuuluva tappi! paitsi jos ei ole jotain titaania se omatekonen tappi
3x5mm tappi tulossa.. mutta luulen että tuo coboltti on kovenpaa ku tavan patarauta josta se tuleva tappi on luultavasti tehty.
No niin, jo pelittää..! Ei tuntunut tosiaan tuo tappi olevan välttämätön.
ei sillä tapilla muuta virkaa ole kuin että kohdistaa magneeton...silmälläkin saa sinnepäin.... mutterilla kiristää se tiukkaan.
Nyt alkoi vauhtipyörän takaa magneetosta hetkittäinen kipinöinti, magneeton alaosan kohdalta (olisikohan siinä valopuola). Moottori ei ota kierroksia ja tahtoo sammua kun saa työnnettyä käyntiin. Voisiko tämä johtua siitä ettei vauhtipyörää ole kohdistettu oikein?
Sivut: 1 2