Mites tuo ohjaustangon runkolukon pitäisi toimia?
Mulla on se aivan jumissa, enkä muista et pitikö lukkopesää painaa ekaks sisäänpäin, ja sitten kääntää avainta, vai miten tuo meni?
Kuinka tuon lukkopesän saa irti, onko kokemuksia?
Itellä lähtee siten että ekaks vähän työntää ja sitten kääntää vasemmalle ja työntää ja sit vääntää oikeelle ku se on melkeen pohjas ja sit sen pitäis lähtee.
Sen lukon irrotus on pirullista hommaa, se pitää vaan porata irti siitä.
on oma kohatasta kokemusta, ku pari kuukautta sitte vaihoin omaani lukon
Aika jumisa tuntuu olevan, ei ole antautunut yhtään öljyn ja voiman edessäkään..
Mulla se lähti ku porasin 2cm syvää ja sit löin nii se lähti irti.Mikä ohjaslukko solleen käy yleismalli vai joku muu
Ajattelin vaihtaa ohjauksen laakerit, kun keulassa on välystä aika lailla, niin samalla voisi vaihtaa uuden ohjauslukon, kun itselläni ei yllättäen ole avaimia. Siis vanha lukko porataan/naputellaan irti, mutta miten uusi lukko "lukitaan" siihen koloon. Voimakoneella myytävä ohjauslukko taitaa sopia.
Non Stop kirjoitti:Ajattelin vaihtaa ohjauksen laakerit, kun keulassa on välystä aika lailla, niin samalla voisi vaihtaa uuden ohjauslukon, kun itselläni ei yllättäen ole avaimia. Siis vanha lukko porataan/naputellaan irti, mutta miten uusi lukko "lukitaan" siihen koloon. Voimakoneella myytävä ohjauslukko taitaa sopia.
Ostin voimakoneelta itsekkin ohjauslukon ku vanha on porattu/tippunut jonnekkin siinä lukossa on sellanen pikkunen "kiila" ja se pitää laittaa omaan koloonsa ja se vaan napsahtaa paikalle.
Tuli muutama viikko sitten vaihdettua uusi lukko. Noin puoleen väliin tarvi porata ennen kuin pompahti napautuksen jälkeen ylös.
Pitäs irrottaa myös se kun yllätys yllätys sen avaimet on hukassa. Ja ostaa uus lukko voimakoneesta. Saa nähä kuinka helposti lähtee se irti...
Lähtee kun vain lyö sitä pesää sisäänpäin,lukitustappi menee silloin poikki.
Helpottaa jos keula ei ole paikoillaan.
Seelvä, tänks veditkö vasaralla vaa siihe?
Pultti lukkopesän kohdalle ja vasaralla perään.
ok, pitää kokeilla tänään. Toivottavasti lähtee
Perskele ei lähteny oikeen kun siin on semmone suoja siinä, että peittää sen lukko kohan. semmonen pieni pyöreä metallinen jonka voi siirtää siihen lukon tielle. Pitäis oikeestaa se irrottaa, ja sitte sais helpommin kolautettua siihen lukkoon, sitten se varmaan se ohjauksen lukko lähtiski irti, mutta sitä suojaläppää siihen ei takas enää sitten kyll sais =(
Uuden lukon mukana tulee uus suoja. Se suoja lähtee helposti, ku laittaa talttapäisen ruuvarin alle ja vääntää.