Soliferia

Täysversio: Sähköt
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
http://users.utu.fi/anpaja/kuvat/sahkot.jpg

Tossa sähkökaaviossa magneetolta tulee 4 johtoa. Miksi mulla on vaan kolme? Musta, keltane ja vihreä on, mutta harmaa uupuu. Confused Mopo on siis kehtorunkoinen SM.

Tänne vois varmaan jatkossa laittaa kaikki muutkin sähkö ongelmiin liittyvät kysymykset, ettei uutta aihetta tarvii tehdä?
Harmaa on muistaakseni lisävalopuolan johto, eli sinulta se puuttuu, tai sitten se on kärähtänyt ja joku on leikannut johdon poikki.
Lisävalo=jarruvalo? Mulla vihreä johto tulee pienemmästä puolasta, joka on jarruvalolle? Keltainen isommasta puolasta, se on etuvalolle? Ja musta on tietenkin sammutusta varten.
Niin että mistä nyt puuttuu ja mitä? Vai onko sähköt erilaiset kuin tuossa kaaviossa, kun se on näyttää olevan vanhemman SM:n varaosakuvastosta?
jantsekki kirjoitti:Niin että mistä nyt puuttuu ja mitä?

Ei sulta mitään puutu. Noi vanhemmat sähköt on erilaiset, niissä on takavalolle oma puola.
Löytyiskö keltään kytkentäkaaviota näihin uudempiin sähköihin?
tuossahan ne on ylempänä uudemmat sähköt. saman jampan sivuilta löytyy myös vanhemman sähköt-
Eikös se nyt niin ole, että vanhemmissa sähköissä magneetosta tulee neljä johtoa, ja uudessa kolme? Näin ollen tuon linkin kytkentäkaavio on vanhempien sähköjen? Enkä noilta sivuilta löytänyt toista kytkentäkaaviota. Silmissä vika?
Jos olen vaan sokea, niin linkkiä kiitos.
Toivottavasti joku saa selvitettyä asian minulle Hymy
juu mie myönnän erheeni näinhän se oli vanhemman kaaviossa ajovalolle tulee vain kaksi johtoa uudemmassa kolme..

mullakin on tuo kone jonka purin niin 3 johtoinen vaan....
Tuossa on malleista 1982-86, ja koska 77-81 malleissa näyttää olevan vielä 4 johtoa, niin kai tuo se oikea on.
[Kuva: varaosat_sm82-86_18.jpg]
Minä en tajua, että miksi tuossa uudemmassa kytkentäkaaviossa takavalonjohdossaon tuo liitin, mikä liittää sen kaasuttimen ylivuotoputkeen?? Vai onko se tarkoitettu johonkin muuhun??
Ei kait kaasutimeen sähkökytkentöjä tartte tehdäShocked Eiköhän sillä tarkoiteta ihan vain pelkkää liitintä.