Soliferia

Täysversio: Speed SM '74 ja '75 (ja '76)
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3
[quote=speed90]
Joonas- :Alakuperänen väri saattaa löytyä uuden maalin alta,ja mulla ois harmaan väri koodi.

Shipper :Mopo näyttäs olevan vm.74. Runko hopea ja tankki harmaa,saat väri numeron jos haluat.
[/quote

speed90: en löytänyt mitään eriä väriä tuosta "uuden" maalin alta vaikka tankki on monesta kohtaa kulunut, ei eriä väriä näy.
Se on sitten varmaan maalattu hyvin uudestaan
speed90 kirjoitti:Se on sitten varmaan maalattu hyvin uudestaan

Nojoo voi olla, mutta mielestäni tuo on helvetin hieno väri Hymy
Mulla on solifer sm läskitankki mutta tässä olisi kysymys purtavaksi, sitähän ensimmäistä on alotettu valmistamaan -74, mutta käyttöön otto päivä on "00.00.1973". Eli voisiko olla jotain varhasia mopoja? Saako tästä tyyppikoodista selville että monesko valmistettu tämä on? Kuvia ei oo ihan vielä galleriassa, kun ei ole nyt kameraa käytössä. Se on punainen ja aivan "alkuperäis" kuntoinen ja rekisterissä. Ostin sen vuoden pari sittein pietarsaaresta, ja maksoin siitä 500e. Entisöin sitä tulevana kesänä.

Ja vielä sellasta että tulla Solifer-wikissä lukee että rengas koko 2.75-17"
mutta otteessa on 2.75-21??
Olisikohan vuosimalli voinut olla vaan inhimillinen virhe?

Rengas kokojen ero johtuu siitä että ennen muinoin koko mitattiin kumin ulkoreunasta, josta tulee se 21". Sittemmin koko on ruvettu mittaamaan vanteen reunasta, josta 17" tulee. Eli 2.75-17" ja 2.75-21" on sama rengas koko.
joo ok... en tiedä tosta vuosimallista sitten, mutta tietääkö joku että voiko tosta tyyppikoodista saada selville jotain esim että monesko valmistettu, ettei joku tietäis että oisko voinnu olla mahollista toi -73
Mikä on tyyppikatsastus numero(tyyppikilvessä) Ja runkonumero niin vois vähän haarukoida.
Tyyppikatsastus numero on kait "073002". ja tossa tRazzalassa vaan mikä se nyt on nii kaiverrettuna "16 4247". Jos nyt oikein oon kattonu
Mulla katsastusmies katto tyyppikilvestä tai rungosta numeron, ja sit se syötti sen koneelle, ja koneella luki että mopo oli hyväksytty 1981 vuoden lopulta, joten se tuli -82 vuonna myyntiin. Eli siinä varmistu sekin sitten että on -82.
Mut jos joku osais sanoo tuosta jotain, ku on rekkarissa. Ja en usko että siellä koneella muuta lukee ku toi 00.00.1973 ja se malli mikä se nyt olikaa, en muista. Mutta se vuosi ois kiva tosiaan tietää, ku otteessa käyttöönotto päivä on 00.00.1973. Onhan se voinnu olla se inhimillinen virhe kuten tossa aikasemmin sanottiin
Oiskohan tulukittu tuo käyttöönottopäivä tyyppikatsastusnumerosta. Runkonumeron perusteella on 74 loppuvuojesta tai 75 alakuvuosi.(ei varmaa,mutta näin arvelisin) Onko isovai pieni työkalukotelo?
Voipi olla mahollista... Mielestäni tos on iso työkalu laatikko, en sitte varma oo.
[Kuva: HPIM0656.JPG]

Tossa se työkalu laatikko ei ole kiinni mutta maassa se näkyy. Tossa nyt on koko mopo. Vois lisätä kuvaa solifer galleriaan.
75nen taitaa olla
joo ok... pitäisköhän sitä käydä muuttelemassa katsastus asemalla ees lähemmäks oikeeseen päin... vai antaisko olla...
Sivut: 1 2 3