Terve miten kiristetään soliferin kytkimen painelaakeri, normaalisti pitäisi olla kuvien perusteella kruunumutteri sokalla? mutta minulla on mutteri kruunumutterin tilalla, miten tiukalle pitää mutteri vääntää ja miten saada pysymään kiinni?
Poraa mutteriin reikä sokkaa varten?
Voisihan sen kierrelukitteellakin pistää jos ei viitsi poraila, kovin vahvaa lukitetta siihen ei
kannata laittaa .
Mutteriin voisin porata reijän, mietityttää vain kuinka tiukalle pitää pistää kiinni että toimii oikealla lailla kytkin.
Vanhemmassa solikassa ei ole kruunumutteria sokalla vaan juuri mainitsemasi mutteri. Muistaakseni kytkintä säädetään shimmilevyillä eikä mutterin tiukkuudella. Oman koneen rempasta on sen verran aikaa etten muista kuinka tiukkaan sen mutterin kiristin, muistaakseni mutterin kierteiden kätisyys oli kuitenkin niin että moottorin käyntisuunta tiukkaa mutteria.
Painelaakerin takana on nuita simmilevyjä ja pitää huomenna tarkistaa kiristääkö kone itse mutteria tiukemmalle.
Mielestäni vanhaa mallia ei säädetä shimmeillä vaan ainoastaa sillä mutterilla.
Shimmejä oli painelaakerin takana ja mutteri kiristyy moottorin pyörintäsuunnan mukaisesti eteenpäin joten toimiiko ilman mitään lukitus juttua?