Soliferia

Täysversio: solifer sm kytkimen purkaminen
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Eli 70-luvun lopun sm suolifieteristä ilmeisesti kytkinpuolen stefa entinen, sellanen ongelma tuli että mitenköhän kytkimen saa palasteltua?? Koppa on jo auki mutta en keksinyt miten saa purettua?
Tuntureitten kanssa ennen pelannu, ja taitaa jatkossakin tunturina merkki pysyäHymy
Tere. Itselläni lähti se kytkinpakka ihan vain nytkyttelemällä irti. Sen jälkeen kytkinkellonmutteri irti vauhtipyörää paikallaan pitäen (vasenkätinen kierre) Sitten tarvit jonkunlaisen ulosvetäjän , koska se kello on aika tiukassa. Ps. Kyl ne tunturitkin on hyviä mopojaNauru
Kiitosta vaan vinkistä. Varmaan lähtiskin noin mutta kytkinlevyt on hakanneet kruunuun lovet ja levyjen hampaat pitelee kytkinpakkaa kiinni kruunussa. Olisko kellään hyviä ideoita purkamiseen? vai onko helpoin ottaa dremeli esilleHymy
Moi. Kokeile onko tosta mitään apua. Ainakin ne kytkinlevyt löystyvät ja jos sitten pääsis pyörittelemään ne paikoileen.
Eli kierrät sitä kruunumutteria tiukemmalle kun oot laittanut siihen tollaisen viritelmän.
http://soliferia.parasiitti.org/keskuste...p?aid=1559
Lähti auki! kiitos vaan vaivannäöstä. Stefat vaihdoin, kytkinpuolen stefasta ei paljoa jälellä enää ollutkaan, mutta ei tahdo vieläkään lähteä käyntiin ja jos lähtee ei kestä kaasua yhtään.
Kaasarin vaihdoin jo viilaamattomaan, hioin laipan suoraksi, putsasin, ja kokeilin kolmellakin suuttimella... Männänrenkaat vaihdoin jo aikaisemmin (itse mäntä oli hyvä) ja laitoin uuden tiivisteen pytyn alle, hioin kannen suoraksi ja ilman pahvia kiinni, puristuksia kyllä on, virtavehkeet myös vasta uusittu. Missä vika voi enää olla?Rolling Eyes sellanen tuli mieleen että jos kampikammio jäi täyteen vaihteistoöljyä kun stefa falskas...
Moi.Ei tosta kirjoittelusta mitään vaivaa ollut.Hyvä että lähti auki.Tohon vikaan en osaa sanoa mitään,Mut toivottavasti se selviää.
Olihan stefan ja kytkin kellon välissä prikka joss kiilaura sisäpuolella,jos ei niin stefa ei kestä.
Moi. Kyselin tosta viasta paikalliselta mopo-gurulta. Veikkasi kahta asiaa: Pakoputki tukossa ja toinen oli et vääränkokoinen stefa siel kytkinpuolella.(en tosin usko et olisit laittanut vääränkokoisen mut kirjoitin sen kumminkin)
Ei ollut prikkaa sielä kytkinkellon alla, minkähänlainen prikka sinne tulis? Tuntu tosiaan kytkinkello hankaavan stefaan, onkohan tehtaalla edes laitettu prikkaa? Stefa on oikeen kokonen ja putkikaan ei ole tukossa ja äänenvaimentajasta näkee läpi. Paineilmalla puhaltelin kampikammioon niin nous sieltä vähän öljyä.
Oiskohan tollainen?[attachment=1599]
Jostain pitää ettiä, ellei muokkaa ihan normi prikasta.
Kaipa sen pystyy tekemäänkin. Itse kasasin koneen noin kaksi vuotta sitten ja oon silloin varmaan unohtanut laittaa ton. koska en oo tajunnut mistä se on. Mut ei sen puuttuminen oo vielä haitannut(ajan varmaan niin vähän)
Räjäytyskuvassa ko. prikkaa ei ole.. Oman tomoksen kun aukaisin niin prikkaa ei ollut. Mopon historian tiedän ja konetta ei ole aiemmin aukaistu. Mistä noita mahtaa saada valmiina?

Kuvan mukaan tulee prikka kuitenkin laakerin ja stefan väliin, minkä kokoinen se on?