1. Osaisiko kukaan sanoa miten solifer SM(81) etuvalon koppa/umpio avataan? Näin alottelijana en ole löytänyt ratkaisua...
2. Ja eikös takavalo, jarruvalo ja äänimerkki tule samalta puolalta ja etuvalo(t) omalta?
Se umpio pujotellaan pois sieltä kumin sisästä, ainakin itellä lähtee niin.
Taka ja jarruvalo tulee siltä pienemmältä puolalta, ja etuvalolle ja töötille isommalta. Näin semon fiksumpikin toteuttaa kun eteen ei tarvitse kuin yksi virtajohto viedä.
Magneettohan tuottaa virtaa sitä enemmän mitä suuremmat kierrokset ovat mutta saisiko tätä ylivirtaa "leikattua" jollain pois? Kuten jollain vastuksella?
Kysymys kuuluukin, miksi haluaisit leikata sitä? Poksuuko lamput vai mikä? Toki jännite nousee kierroksien mukaan ja saattaa aiheuttaa edellistä. Mutta en lähtisi kuormittamaan jo heikkotehoista sähköjärjestelmää vastuksilla ehkä mieluummin jollain jännitteensäätimellä, joka rajoittaa jännitteen sopivaksi.
No se jännitteensäädin voisi olla kyllä parempi idea... Tai erillinen akku
Jos akun ajattelit liittää järjestelmään tarvitset kuitenkin jännitteensäätimen jossa on tasasuuntaaja, joka muuttaa magneetosta tulevan virran tasavirraksi ja tasaa jännitteen sopivaksi lataukselle. Kun akut ei pahemmin välitä vaihtovirrasta ja eivät sillä lataannu.
Erillinen erikseen ladattava akku esim. vain valoille on sitten ihan toimiva ratkaisu niin kauan kuin akussa on virtaa.
Tässä tuli nyt pari muuttujaa kun tuo upouusi valokatkaisija sanoi itsensä irti. Epäilen että kytkin sen väärin, joten voisiko kenties joku asiaa paremmin tunteva laittaa vaikka kuvan kytkennöistä. Katkaisija on 5 toiminen merit.