Mikähän voisi olla vikana, kun sm käynnistyy n. vuorokauden itsekseenolon jälkeen yleensä kerralla (ja jos sammuttaa niin käynnistyy uudelleen hyvin taas), mutta jos antaa sitten olla hetken niin ei lähde käyntiin sitten millään.
Saa hyvin kipinää ja bensaa ja kaasuttimen putsasin juuri mutta sytytyksestä en osaa sanoa. Kaasuttimen putsaaminen sai aikaan sen, että kaasarin kuparisesta hukkaputkesta tippuu bensaa hanan ollessa auki - voiko tuo olla syy/oire moiseen? Vaihdoin säätösuuttimen vakioon, mutta sama vika tuollakin.
katsoppa onko tulppa märkänä jos alkaa temppuilemaan
Tulppa on kostea, mutta antaa kuitenkin kipinää märkänäkin ulkopuolella hyvin. Jos kuivaa sen niin ei auta yhtään. Mitähän tuolle voisi tehdä? Etenkin ihmetyttää tuo kaasuttimen hukkaputken tiputtelu kun hana on auki. Olisikohan koho jo tiensä päässä?
Heha
Mulla melkeen sama ongelma solkussa! Kylmänä laakista mutta kuumana joutuu polkee noin 5 kertaa, mutta lähtee kuitenkin kuumanakin käyntiin, sieltä kaasuttimen ylivuotoputkestakin tiputtaa jos jättää hanan auki mopon ollessa sammuksissa. Ite oon aina ennen pysähdystä laittanu bensahanan kiinni vähän etuajassa ja oon nyt ajellu normaalia ajoa, kuhan muistaa laittaa hanan kiinni. Koho mulla on tossa nyt se muovinen musta, ja yhdellä messinki koholla kokeilin yks päivä, mutta ei tiputus loppunu. Kaasutin on puhdas ja pitänee varmaan koittaa vielä yhdellä varmasti toimivalla koholla että loppus toi tiputus
Noh, puola voi olla yks syy tossa sun tapauksessa, mulla papiskassa teki tolla tavalla että koneen kuumettua tuli totaalinen hyytyminen, tätä jatku monta viikkoa kunnes mopo ei enää lähtenyt edes käyntiin, puola oli mennyt rikki... Ja vaikka kipinä tulisi testaamalla runkoon niin se ei kerro kaikkea totuutta, puola voi olla siitä huolimatta rikki.
laita letku hukkaputken päähän ja siihen sopivan kokonen ruuvi niin ei tippase, voi olla että kohossa on pienen pieni reikä ja se imee itsensä täyteen bensaa, mulla kävi joskus tunturissa näin mutta en sitten tiiä..
joonas- kirjoitti:laita letku hukkaputken päähän ja siihen sopivan kokonen ruuvi niin ei tippase, voi olla että kohossa on pienen pieni reikä ja se imee itsensä täyteen bensaa, mulla kävi joskus tunturissa näin mutta en sitten tiiä..
Turhaa tukkia sitä ylivuotoputkea kun ei se vika sillä korjaannu, kerran bensahana kiinni sieltä ei mitään vuoda. Testaa kohoa astiassa missä on vettä, upota koho sinne ja jos nousee kuplia tai kohon sisältä kuuluu hölske kun sitä heiluttelee, etsi reikä ja jos on sopivalla kohdalla tinaa umpeen tai muovikohossa sulata umpeen.
Ihme peli tuo solikka... eilen lähti taas kerrasta röpöttämään ja kiitos Nevadan hanan aikaisen kiinnilaittovinkin niin lähti myös kuumana uudelleen käyntiin kerrasta niin monta kertaa kun jaksoin koittaa!
Moottori tosin tuntuu käyvän todella kuumana - avasin kopan eturattaan vaihtoa varten ja magneeton pyörä oli hemmetin kuuma, onkohan tuo normaalia? Myös säätösuutinta piti vähän varoa kun sekin oli ajon jälkeen lämmennyt aikalailla.
Kyllähän tuo solikkan kone kuumenee varsinkin pikkuripasella sylinterillä melkolailla, ainakin näillä keleillä, ajoin tänään yli 60km solikalla kun sain sen eillen kilpiin
Lämpöä +26
Ja asiaan, vauhtipyörä kuumenee myös yleensä noissa vehkeissä, myös Suzukissa rupeaa kuumenemaan kun ajelee, elikkä normaalia on jossei nyt älyttömästi kuumene. Tarkista että vauhtipyörä pyörii vapaasti eli ei hankaa mihinkään, esim vääntyneeseen magneetonkoppaan jos ei hankaa mihinkään niin kuumeneminen on normaalia. Kaasuttimen ja sylinterin välissä on usein sellaisen n.0.5 - 1.0cm paksuinen "tiiviste" joka estää kaasutinta kuumenemasta kovasti, kun kävin ajamassa ton 60km lenkin niin kyllähän se kaasutin oli lämmennyt ihan hyvin mutta ei siitä mitään haittaa ollut, eikä se kovin kuumaksi pääsekkään kun polttoainetta virtaa kaasuttimeen jäähdyttäen sitä.