Soliferia

Täysversio: mopon tiedot arkisto.fi
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Onks kukaan käyttäny miten toimii ja mitä kustantaa? Katsastuskonttorilla eivät löytäneet mopon tietoja niin sanoivat et tuolta tilata tiedot
no eipä ole, hommaa niille tiedot netistä ja vie kopiot niille,mitä yleensä olivat vailla?
Ööh siis tieto onko ollu aiemmin rekisterissä. Katsastuskonttorilla ei näkynyt eli trafilla ei löydy tietoa eli ollut mahdollisesti sinisellä kilvellä ja silloin tieto pitäisi löytyä kansallisarkistosta eli arkisto.fi
No jos ollut rekisterissä tiedot pitäisi löytyä,elikkä epäilen että ei ole ollut rekisterissä vaan vanhan ajan vakuutskilpi en osaa sanoa löytyykö niistä mitään tietoja eikä niitä mielestäni tarvitsekkaan muuta kuin historiikki moposta ( nyt muista kuinka kaukaa taaksepäin ) varmaan joku osaa kertoa tarkemmin.
Tilanne on muuttunut eli nykyään joutuu mopoon joka ei ole ollut nykyrekisterissä hommaamaan paperin tuolta Kansallisarkistosta jos ei Trafista löydy...itse lähiaikoina kahteen kulkineeseen hommanut paperit sieltä ja maksoi n.11€ ja tuli viikon sisään suurinpiirtein.
sm 76 kirjoitti:Tilanne on muuttunut eli nykyään joutuu mopoon joka ei ole ollut nykyrekisterissä hommaamaan paperin tuolta Kansallisarkistosta jos ei Trafista löydy...itse lähiaikoina kahteen kulkineeseen hommanut paperit sieltä ja maksoi n.11€ ja tuli viikon sisään suurinpiirtein.

jeps,mitä tietoja k.arkistosta mopoista (moposta) löytyy? mitä paperissa on?
Mulla löytyi toiseen ensimmäisen omistajan tiedot ei muuta...toiseen tuli lappu että ei löytynyt tietoja arkistosta...Vanhaan a80 Suzukiin löytyi ensimmäinen omistaja ja tieto että poistettu 79 rekisteristä..Sitä en tiedä mitä järkeä tässä uudessa systeemissä on mopojen reisteröinnissä...vaatiiko konttorit sen lapun sitä en tiedä kun en ole vielä katsastukessa käyttänyt mutta Trafin säännöt on nämä... http://www.arkisto.fi/news/1326/151/Ajon...sarkistoon
Mulle ainakin sanoivat et jos ei oo historiikista mitään todisteita niin rekisteröinti maksaa 247€ Nauru
Ennen riitti ruutupaperi johon oli kirjoitettu mopon historiaa oliko se nyt 10 vuotta taaksepäin ja mopon tiedot esim. ollut mökkimopona vuodesta xxxx ja jos tiedossa ent. omistaja niin luovari äkkiäkö sitä historian kirjoittaa.
Pitää olla paperittomaan mopoon selvitys omistuksesta 6viimeisen vuoden ajalta ja sit pitäis olla virallisesti mustaa valkoisella et on ollu liikenteessä ennenkin muuten joutuu tekemään ensirekisteröinnin suomeen ja se maksaa ton parttiarallaa 250€...
Minun tapauksessa ei tietoa löytynyt trafilta eikä kansallisarkistosta, joten ei auta vaan maksettavahan se on jos kilven haluaa..!