Soliferia

Täysversio: Export Thermomat 68 käyntiongelmia
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Onko kenelläkään hyviä vinkkejä ongelmaan: Lähtee ehkä kymmenennen potkun jälkeen käyntiin (ellei kastanut jo tulppaa)ja sammuu hetken kuluttua. Kaasaria olen putsaillut, koho liikkuu, ei auttanut. Kärkivälin laitoin n 0.35:een. Sytytystulpan vaihdoin. Ryyppy toimii, pitääkö sitä antaa kesällä vai ei? Mitä seuraavaksi?
Aika herkästi imua kaipaa,no perusasiat millainen kipinä? vois olla kärkiväli isompi 0,40-0.45 onko pakoputki tukossa suppilo irti putsaus, bensan saanti kohokammion kannessa oleva reikä auki,suutin mikä? bensahana että tulee reilusti bensaa, kärjet,ennakko.
Terve Artoko. Kohokammion olen putsannut, pakoputkea en. Tilasin magneeton ulosvetäjän, että saan kärjet, konkan ja puolan vaihdettua. Yritän edetä neuvojesi mukaan. Kiitos niistä.
Kohon ohjurireikä alapäästä kannattaa putsata huolella helpoiten onnistuu neulaviilalla tai pikkiriikkisellä poralla sormin. Ilmanputsari ja imuäänen vaimennin pois kaasari kun on putsattu niin noilla aloittaisin (imukaula ja tiivisteet ovat ehjiä otaksun ? irroita myös tappokatkaisijan johto sokeripalasta testin ajaksi). Mikäli ongelma jatkuu niin tulpanhattu veks ja pientä kuorintaa johdolle ja rengasabiko päähän ja johto mutterilla kiinni tulppaan niin saa todettua johtuuko vika tulpanhatusta. Mikäli ongelma jatkuu testaa toisilla virtavehkeillä mikäli mahdoillista. Mikäli ei ole niin uudet kärjet ja konkka mikäli ei toimi vieläkään niin puola ja johto uusiksi.
Thermo-68, kiitos neuvoista. Homma jatkuu....
Ja kannattaa tarkistaa se encarwin tiivistepinta. Eli, jos se kaasarin pinta johon tulee se imuaukon tiiviste, niin jos se on kaarella, eli kaasarin kiinnityksessä vedetty ruuveja aina niin vimmatusti kiinni, että kiero pintaisuutta tullut, niin ilmaa se siitä sitten vetää. Itse sassin kaasarista hioin santa sellaisella, tiivistepinnan suoraksi siten, että lasin päälle/>>> ikkunalasi keittiön pöytän päälle ja sitä rataa. santapaprua, ja sitten vaan pyöritetään kaasarin pintaa ja katsotaan joko suora. Muuten se kiskoo ilmaa tiivisteen kohdaltakin. Muutamat asiat ollaan jo opittu, mutta lisää ilmenee opittavaa kokoajan, on nämä vanhat vekottimen sellaisia.
The Termostaat'in vastaus palauttaa minut muistoissa 70-luvun alkupuolelle, jolloin ajelin Exportilla. Solikan meno oli jo pitkään ollut aneeminen, eikä parannusta millään meinannut löytyä. Yrityksen ja erehdyksen kautta päädyin uusimaan tiivisteet sen bakeliittilevyn molemmin puolin. Heti kun lähdin koeajolle huomasin muutoksen vedossa. Tuntui että mäet eivät hidastaneet enää ollenkaan matkantekoa, vaikka takarattaassa oli vähän hampaita ja edessä tietysti paljon. Muistan tapahtuman vielä yli 45 vuoden jälkeen hyvin. Ensi kesänä täytyy kaivaa Exportti vm. 64 Razz varastosta ja katsoa ovatko tiivisteet yhä ehjiä...