Soliferia

Täysversio: Petrin SM "maailma"
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Tänään hommasin palan nuoruutta takas, eli tuli ostettua pikkutankkinen Solikka. On ilmeisesti -79? tästä ei vielä ole varmuutta Embarassed. Mopo nöösinä mulla oli -80 SM mustana, tosin ei tietoa mikä siinä on ollut orkkis väri.

Tämä uushankinta mopokin on maalattu mustaksi, ilmeisesti on ollut alun perin sininen. Kuvia on muutama tuolla galleriassa ja jossain vaiheessa tulee ostoilmoitusta osista ja varmaan typeriä kysymyksiä tekniikasta Shocked joten koitetaan "kestää".

Itse olen enempi autoharrastaja ja noi kas pyöräiset on sivu harrastus, mutta toivottavasti kiva sellainen.

Asustan Sastamalassa, eli vanha Vammala, eli jos jollain on Pirkanmaalla mopoja, niin olisi joskus kiva nähdä aiheen tiimoilta.
Siistin oloinen, vaikkakin elämää nähnyt mopedi. Ei taida ajovaloa kummempia puutteita olla? Pysyykös mopo mustana vai pääseekö oikein entisöintiin?
Vanha totuus, kuvat valehtelee Hymy Eli ei se ole noin "hyvä", kuvassa isommat pestynä.

Tarvii se ainakin lampun, mittarin, etulokarin raudat, jalan, vaijerit ja ehkä tärkeimpänä magneeton jotta saisi kokeilla käymään.

Aluksi tarkoitus saada käymään, sitten liikkumaan ja ehkä joskus tulevaisuudessa museoon, mutta siihen menee "aikaa".
Sain Solikan käymään ja ajoin pientä testiä Hymy Toki pientä laittoa vielä on.... Puolan vaihdoin, tulpan, tulpanjohdon ja tulpanhatun, lisäksi viilasin kärjet. Kaasariin piti vaihtaa luisti kun vanhassa ei pysynyt kaasuvaijeri kiinni, toki myös sen putsasin. Lisäksi räjäytin eturenkaan kun laitoin ilmaa... Onneksi kaveri lainasi ehjä etupyörän niin pääsin kokeileen. Siinä ole mitään jarruja tai valoja ja bensa tulee vielä huikkapullosta kun tankki on täynä möhnää mutta se liikkuu. Lisäksi katkasin kierretapin reikäänsä kun putsasin kierteitä.... No se pitää ottaa sitten pois kun rupeaa laittamaan paremmin tota mopoa. Kertakaikkiaan komee loman aloitus Hymy DanceDance

Tuosta linkistä näkee liikettä Hymy https://youtu.be/9tX9PlKZRks
Taitaa sytyssä olla vielä hieno siätöä,

Mihin kierteeseen sait tapin katkeamaan? tomoksessa ei ainakaan niin lujaa valua ole että siihen kieretappi katkijjaa. Naughty