Soliferia

Täysversio: Solifer "kuumapää"
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Tuo kuumapää olisi hakusessa,mutta onko moottori tosiaan nimensä veroinen?.Lähinnä mietityttää jos sellaisen homma ja sitten kunnostaa täysin ja tuo ikävä ominaisuus toistuu edelleen,niin ei kauheasti innosta urakkaan lähteä.Miten saman ajan Tomos moottorilla oleva mopo,onko yhtään luotettavampi,olen ymmärtänyt,että siinä koneessa oli sitten muuta murhetta!!!.
No nyt tuli "kuumapää"ostettua.
Valmiste numero:02031
Myyjän mukaan 1963 malli/tehty.
Se mitä näitä nyt on katsellut,tämä edustaa kyllä ihan hyvää kuntoa.
No katsotaan kun saan mopon kotiin,saanko käyntiin vai joutuuko taistelemaan.
Mitä öljyä olette vaihteistossa käyttäneet?.
Ei taida oikein kuumapää tietäjiä olevan linjoilla, itse uskallan veikata että tavan 10w-30 perus mineraali moottoriöljy käy hyvin.
Joo,hiljaista on näköjään tämän mallin osalta.
No,ehkäpä tässä tulevaisuudessa pystyn omalta osalta jakamaan infoa ko tyypin osalta.
Laittanen muutamia kuvia kun saan "hävitäjän"roudattua talliin brittihävittäjien kaveriksi.Mosh
En keksi äkkiä yhtään syytä miksi kuumapää ei olisi edeleen sitä Nauru Tosin kun pitää sylinterin ja kannen puhtaana eikä paikallaan ollessa pidä moottoria käynnissä sudittamisesta nyt puhumattakaan niin tuskin on mitään ongelmia. Entisaikoina kun ko vehkeet olivat työkaluja niin niiden huoltaminen oli aika vähäistä useinmiten ja siitä uskoisin tuon maineen tulleen.
Näkyy mittarissa olevan yli 20 tkm,tosin vaijeri puuttu,mutta ainakin tuon verran on päästy ajamaan.
Tiedä sitten,montako kertaa on "nalkannut".
(06.07.2015, 21:25)No onpa mullaki moinen kuumapää. Olen jopa uskaltanut sillä ajella ainakin 200km näinä vuosina kun se minulla on valmiina ollut. Tuli minulle kahdessa ns. lihakunnan laatikossa joista sen kasasin ehjäksi mopoksi. Nyt pidän sitä jo perheenjäsenenä. Mittarissa oli tullessa yli 18tkm eli ei ole ollut turhaan hankittu aikanaan. Nyt olen siihen ajanut vain n.300km lisää koska en puhdistanut tankkia kunnolla ja ruoste  ja sen hieno pöly tukki aina kaasuttimen. Mutta joka ajolla toimii paremmin.On hieno kone kyllä, hyvä veto ja kulkee aivan kivasti tuo M-36.Tiedä sitten jos oikein vedättää, tuleeko tuo "kuumapää"-ominaisuus esille. MrNorton kirjoitti: [ -> ]Näkyy mittarissa olevan yli 20 tkm,tosin vaijeri puuttu,mutta ainakin tuon verran on päästy ajamaan.
Tiedä sitten,montako kertaa on "nalkannut".