Kuulin tuossa äskettäin väitteen, että jos käyttää liikaa öljyä, niin se ei mahdu enää suuttimista läpi tarkoitetulla tavalla ja siten laihentaa seosta.Miten lie, mutta tuo selittäisi nuo minun "selittämättömät" kiinnileikkautumiset sisäänajon aikana, johon lopulta auttoi neulan nosto ylimpään pykälään.Kommetteja kaivataan.
No ei oo tullu vastaan että ei ois menny suuttimesta rikas seos läpi.
alkaa popottaa ja savuttaa jos liikaa on öljyä,asia tietysti muuttuu joa suutin on liian pieni ja/tai neula liika alhaalla että ei saa kunnon seosta ollenkaan ja jos kone lämpiää liikaa niin kiinnihän se leikkaa kun häviää se olematon öljykalvokin.
Noin itse luulen,aikapaljon pitäs öljyä olla ettei läpi menis ja sillon ei kyllä konekaan enää käy,ei taida mennä sillon enää sihdeistäkään läpi?
Periaatteessa liian suuri öljyprosentti korvaa osan kaasuttimen läpi menevästä bensasta, kuitenkaan vaikuttamatta ilman läpimenoon. Tämä laihentaa seosta ja voi tietyissä tapauksissa aiheuttaa lämpöleikkaamisen. Tästä tuo sanonta on luultavati tullut.