Soliferia

Täysversio: SM kampikammion tiivistys !
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Onko muilla ollu samanlaista ongelmaa ? lohkojen vasemmanpuolen tiiviste ( kampikammion ) ampuu melkein heti käynnistyksenjälkeen pois ja kone ei käy ku tyhjäkäyntiä. Mistäköhän löytyis kova tiiviste kun pahvinen ei kestä, stefatki ampuu joskus pois kampiakselilta mutta se korjaantuu liimalla. ONKO jollakin tiedossa joku kunnon LIIMA tohon tiivisteeseen, -70 luvulla ei tämmösiä ongelmia mulla ollu, SM läskitankki kulki toistasataa ja 96km/h vastatuuleen , sakkolapussa lukee niin. Smoke
Omissa Tomos moottoreissa ei ole koskaan ollut tuollaista ongelmaa tiivisteiden suhteen.
Onko lohkot/lohkojen tiivistepinnat aivan suorat? Vaikuttaa siltä että kampikammioon
muodostuu normaalia korkeampi paine, onko vakio moottori?
Voisko moottorissa olla "väärä" mäntä ? jos mäntä sattuukin olemaan korkeampi ristitapista ylöspäin niin silloinhan kun mäntä liikkuu alaspäin ja huuhtelukanavia pitkin pitäis seoksen nousta ylös mutta jos on korkeampi mäntä, niin mäntä tukkii liian kauan kanavien reikiä
jolloin voi aiheuttaa tuota ylipainetta kampikammioon?? tässä yksi teoria.
Olen käyttänyt jo silloin kun olin ensimmäisen kerran mopoiässä tiivisteliimana
http://www.motonet.fi/fi/tuote/602301/Pe...iima-118ml
Laitan liimaa tiivisteisiin ja sormilla tasaan sen ja annan liiman "kuivua" n. 10min ja sitten tiivisteet paikoilleen.
Mielenkiintoisen oloinen vika, voisikohan olla männässä reikää tai muuta kummallista?
Onko vakio pytty?
Tuo tomos4g;n linkkaama tökötti varmaan pitää tiivisteen paikoillaan, jos ei huvitabtiivistettä käyttää niin laittaisin saman merkkistä ultra cooper tiiviste massaa, kestää hyvin öljyä jantuolla saanut "väli aikaisesti" korjattua monta huonosta tiiviste pinnasta johtuvaa vuotoa. Olempa joskus kiireessä yhden lohkon reijän moposta paikannut tuolla ja traktorinmpolttoaine säiliön ratkeaman... Kannen tiivisteenäkin mopoissa tuntuu kestävän. Naughty

Läskitankilla toista sataa 70luvulla. Jostain syystä en enään luota näihin juttuihin, ei tuohon aikaan ollut edes sen luotettavampia nopeusmittareita joka jannulla. Liekkö sakko lappu tallessa? Mitähän viriä ollut?