Soliferia

Täysversio: Solifer export automat lämpöleikkaa...
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
eli export automat lämpöleikkaa jo pienen ajomatkan jälkeen kiinni. Seos kunnossa tulppa kauniin ruskea. Riittävästi öljyä bensan seassa.pakoputki ei ainakaan näytä olevan alkukäyrästä katottuna tukkeessa. Rupeaa jo pikku hiljaa kyrsimään juur sain kilvet ja sitten rupee lämpö leikkailemaan. paljonko mahtais kuulua olla väljyys pytyn ja männän välissä?? kiitos jo etukäteen vastauksista.
Kuulostaisi siltä että olisi suutin tukossa/bensansyötössä jotain hämärää. Saa sopivaa seosta pienemmillä kierroksilla mutta pitkässä ajossa loppuu menovesi- vetää laihalle- nappaa jumiin. Oletko katsonut että koneen tiivisteet eivät vuoda (imuvuoto, tekee samanlaisia oireita)? Onko sytytys kohdillaan? Männän ja pytyn välys on perussääntönä n. 0.03-0.06 mm riippuen ihan rasitusasteesta, öljyistä ynms.
Täytyy tarkastella imuvuotojen varalta on kyllä laitettu uudet tiivisteet yläpäähän.... Sytytystä säädin ja on nyt silleen että kärjet rupee aukeemaan noin 2-3 mm ennen yläkolon kohtaa..... Ei vaikuttanu mitenkään.....
Ennakkoa tuntuu olevan melko reilusti, joku 1,5-2mm on hyvä.
Mikä mäntä koneessa on ja onhan se asennettu oikein?
Itsellä lämpöleikkasi perus 4v tomos huonon puolan takia, puolan vaihto helpotti mutta mahdollisesti katkenneitten männän renkaitten takia leikkailee vieläkin kiinni.
Joo ennakkoa on hiukan likaa mutta ei pienemmäksikään saa kun loppuu säätö vara aluslevystä. Mäntä on moposportista tilattu merkkiä en nyt muista . ja on niin päin että ns. Katkoskohdat jää imupuolelle ...
Männän helmaan olisi hyvä tehdä ne viisteet, silloin kestää pidempään, mutta en usko vakio mopedissa olevan mitään merkitystä.

Moposportista ostettu? Ei kai vaan ole Dinaminin mäntä!? http://www.moposport.fi/fi/mantasarja-so...-8sqMV_uSo
Eli tuommoinen L-profiili? Silloin aika varmasti vika siinä, itsellä ei kestänyt vakio tomoksessa muutamaa sataa metriä pidempään, eikä nuo vissiin muillakaan kunnolla ole pelanneet. Liekkö asentajissa vika, vai männät huonoja...
http://www.moposport.fi/fi/mantasarja-so...closeGroup=$tuoteryhma#.U--gIKM4dQM

tollasen männän sinne laitoin.... nyt rupes ainakin toimimaan hiukan paremmin kun porasin suuttimen 4 satasta isommaksi ja laitoin vanhan männän takasin, uuden männän renkailla.... ainoastaan tyhjä käynnillä ja muutenkin käy hieman tahmean oloisesti.
Juu ihan perus mäntä, mikä lie, välyksiä tuskin olet mittaillut? Sylinterissä ei näy leikkaamis jälkiä?