Soliferia

Täysversio: Valojen tehot
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Miten voisi lisätä Sollen valotehoa? Uusi valopuola on paikoillaan ja johdotukset ovat mielestäni ok. Edessä lamppuna 6v 15/15w ja takana 6v 3w.
Siis takavalo palaa kirkkaasti, mutta etuvalo palaa himmeästi.
piuhat väärinpäin, takavalon piuha on edessä ja toisteppäin.
Eivät olleet piuhat väärin päin. Etuvalo ei palanut takavalon piuhalla.Sad
Tuli mieleen pari kysymystä:
Entisessä etuvalon puolassa oli paikka kahdelle johdolle ja uudessa on paikka vain yhdelle, niin pitäisikö tehdä johdotuksiin jotain muutosta? Nyt etuvalon puolan johdosta lähtee sokeripalasta johto katkaisijaan ja toinen tööttiin. Pitäisikö takavalo olla kytkettynä katkaisimeen?
Takavalolle lähtee sokeripalalta johto suoraan,eli palaa siis aina.

Kokeile laittaa sokeri palalta erillinen johto suoraan ajovalolle,palaisiko kirkkaammin,jos ei,niin esim katkaisin saattaa purkaa virtaa jonnekkin. Tällä tempulla voi kokeilla onko vika johdoissa vai magneetossa.
Pystyykö etuvalopuolan väliä vauhtipyörään jotenkin muuttamaan? Jos oikein muista Boschin valopuolan paketissa oli, että väli pitäisi olla 0,25-0,35mm. Väli oli asentaessa noin 0,35mm.
En ole kyllä kuullut moisesta,mutta väli tuntuu ihan hyvältä.
Kokeilin sitä että laitin sokeripalasta johdon suoraan ajovalolle. Mielestäni muutosta valon kirkkaudessa ei ole.
Aapo Pajarinen kirjoitti:Pystyykö etuvalopuolan väliä vauhtipyörään jotenkin muuttamaan? Jos oikein muista Boschin valopuolan paketissa oli, että väli pitäisi olla 0,25-0,35mm. Väli oli asentaessa noin 0,35mm.

Voi! tuota tuli ränkättyä kanssa joskus kun kasasin yhtä konetta ja magneetto ei mahtunutkaan paikalleen virtalevyn päälle, kun valopuola oli liian pitkällä. Ruuvit vaan löysyttää ja säätää kohilleen!
Vaikuttaako se valotehoon?
Säädin valopuolan lähemmäksi vauhtipyörää ja etuvalo kirkastui vähän, mutta ei se vielä oikein kirkas ole. Mitä muuta voisi tehdä?
Eritehoisia polttimoita voisi tietysti koittaa, mutta äkkiä alkaa vaatia sitä huuattamista. Tai sitten toista vauhtipyörää jos sattuisi olemaan magneetit paremmassa kunnossa mutta taitaa olla aika henkimaailman juttuja. Siinäpä ne poppakonstit oikeastaan alkaa olla.

Seuraava vaihtoehto olisi käämien uudelleenkäämitys paksummalla langalla paremman virran toivossa, täälläkin sitä jotkut harrastelleet. Tai AM6-moottorin 12v CDI-sähköt, joka entisöintimielessä on vähän huono vaihtoehto.
Mites tuo uudelleen käämitys oikein tapahtuu?
Eikös Suzuki pv:n 12v valopuola käy nykyisen valopuolan tilalle? Varmaan kannattaisi pistää jännitteensäädin myös.
Sivut: 1 2