Mikä on Soliferin Bing kaasarissa vikana, kun tiputtaa kaikki bensat kohokammion ylivuotoletkusta ulos, kun bensahana on auki? Kaasarissa on kiinni säätösuutin. Ei ollut mukava yllätys autotallissa, kun kaikki bensat oli valunut lattialle
.
Käykö niin, että laittaa bensahanan kiinni niin vuoto loppuu? Silloin on kohossa reikä luultavasti
Kyllä vuoto loppuu kun bensahanan pistää kiinni, mutta tuskin kohokammiossa on reika, koska kaasari on hankittu viime Heinäkuussa joten se on melko uusi.
Otappa kohokammion kansi pois,pensaletku paikalleen,puhalla pensaletkuun,
samalla koholla kokeilet sulkeeko virtauksen,painamalla alapuolelta kohon tapin reikään.Mistäkä löytyy uusia Bingin kaasareita.
Bingi 1/11/49 kaasari lyötyi Finmoposta. Hintaa oli 89euroa+toimituskulut.
Rupesin eilen tutkimaan kaasarin kohoa ja kohon neula oli väärinpäin. Käänsin neulan toistepäin, eikä enää vuoda bensaa
.
Nyt ei vaan lähe ollenkaan käyntiin.
Onko säätösuutin säädetty mihin kohtaan? Meinaan jos on toiminut väärinpäin olleella koholla ja säätöä ei ole muutettu kohon kääntämisen jälkeen, on suutin todennäköisesti aivan liian laihalla. Kokeile alkuun perussäätöä, eli puolitoista kierrosta auki, sillä pitäisi ainakin lähteä käyntiin.
Käänsin säätösuutinta 1,1/2 kierrosta eikä lähtenyt käyntiin. Avasin valokatkaisimen ja siellä oli sammuttimen johto irti.Laitoin johdon paikoilleen ja kokeilin, että lähteekö käyntiin. Ei lähtenyt. Säätösuuttimesta tippuu bensaa, joten se on ehkä epäkunnossa?
Voiko tän vian panna SHA dellorton piikkiin ? Eli mopo ei ota kierroksii vaa sanoo vaa täydellä kaasulla boooooo... ja kun ryyppylätkää tarjoaa, nii jonkun aikaa käy täydellä kaasulla ja sit tukehtuu. Suutin 80 ja muuten vakio, paitsi pytty porattu 60cc kokoon, vakio putki ilman vaimenninta ja pipercrossin kopio suodatin.
Katkojan kärjet kunnossa, kärkiväli noin 0,36mm ja ennakko melkeen 2mm. Säätövara käytetty loppuun...
Tiiä toimisko isommalla suuttimella paremmi, vai pitäskö vaan vaihtaa kaasari parempaan ? Samalla tavalla nähkääs pelaa vaikka 58 suuttimella, mut sillon pelaa pidempään ryyppy päällä..
E: Niin ja jos jollai PHBG dellorto 16mm ja vakiopyttyyn käypä imukaula, niin YV:tä tulemaan !
Kokeile noitten suuttimien puoli välistä,esim 70 suuttimella. Toki vika voi olla muuallakin,kuten kampiakselin stefoissa ja kaasuttimen tiivisteissä.
Juu, koneen tiivisteissä ei mitää vikaa, kokeilin painetesterillä. Se on nyt joko kaasari tai sitte sytytysennakko. Kun joku 1,5-2mm EYKK avautuu kärjet. Siis se vauhtipyörän kiilaura on kiilatapin kohdilta hieman kulunut... Kun täydellisessä kunnossa olevaa vauhtaria ei oikein taho löytää käytettynä. Ja silloin ku kone oli levällään, niin millään koneistamolla eivät pystyneet teettää siihen puolikuu kiilalle uraa. Heillä ei ollut siis sopivaa terää.
Ja joo, pitäsköhän vielä kokeeks panna vakiokaasari paikoilleen, ja kokeilla sillä säätösuuttimen kera ? Vissiin vaan aika hikinen se vakiokaasari, ku pytty on isompi kokonen ku normaalisti (60cc). Eikä 15mm bingiä tunnu mistää löytävän hyvään hintaan.. Sehän kävis vissiin suoraan vakiopytyn pulttijaoille.
perusjantteri kirjoitti:Ja joo, pitäsköhän vielä kokeeks panna vakiokaasari paikoilleen, ja kokeilla sillä säätösuuttimen kera ? Vissiin vaan aika hikinen se vakiokaasari, ku pytty on isompi kokonen ku normaalisti (60cc). Eikä 15mm bingiä tunnu mistää löytävän hyvään hintaan.. Sehän kävis vissiin suoraan vakiopytyn pulttijaoille.
Suosittelen kokeilemaan sillä vakiokaasarilla. Koko riittää kyllä, tehoja se vain rajoittaa. Laita tarpeeksi tiivisteitä välii, ettei ota yhtään kiinni lohkoon. Jos ottaa, vetää suurella todennäköisyydellä ilmaa liitoksesta.