Eli en tälläistä löytänyt joten päätin kysyä, jos ostan jonkun tehoputken niin vahingoittaa se moottoria. En haluais sollea hajottaa mutta joku pieni piristys kävisi.
Jos koneella on rullattu se 30vuotta huoltamatta, niin luultavasti tehoputken mukana tulevat lisäkierrokset nopeuttavat kummasti koneen hajoamista.
Mikäli on huollettu kone jossa laakerit yms kunnossa ja kattoo kaasarin säädöt kuntoon, niin eipä se mittään siitä sano.
Tottakai edelleen lisääntyneiden kierrosten myötä kone kuluu enemmän, mutta ei se millään tusinaMufflerin teharilla kuuhun lennä.
Vaan luhaolla lentää.
Mutta vakavasti ottaen. Itsellä oli joku vuosi sitten vimma virittää solikkaa. Vakio sm,johon oli tehty konetemppa,mm laakerit ja stefat uusittu.
Ensimmäisenä luhaolla,2,5mm madalletulla kannella yms pikku jekuilla hajosi vauhtipyörän kiila,sitten häviskin 3 vaihde,sytytys palikat vaihtoon yms. Rupes sitten kyrsimään tuo,vaikka kulki melkein seetentä kymppiä... Ruuvasin lopulta vakio palikat kiini.Eipä ole ollut pahemmin ongelmaa sen jälkeen. Solikat kuuluu olla vakioita,onhan näitä PeeVeeitä,mankeja yms vehkeitä rässi hommiin maailma puolillaan...
Kyllä ne yllättävän lujia konneita on nuo tomokset nimimerkillä 1, 5 vuotta huuatusta autisalla ja nyt vasta antautu vetoakselin tappi. Kulkee kuitenki sen 93 ..