raketti-86 kirjoitti:solikkaracing kirjoitti:Minun pihaan saat tuoda solikan tai vaikka kaksi!
Varmasti, mutta uskon että metallinkeräys on lähempänä...
Uusi kondensaattori paikallaan ja ihan kuin olis kierroksen pari luvannut, mutta sitten taas samaa rataa...
Mahtaako kone saada liikaa bensaa kun tulppa on melkoisen märkä polkemisen jälkeen.
Olen muistaakseni nuorena suutinrunkoa poraillut tehon toivossa.
Laitoin suutinrunkoon kaasuttimen takaosastossa olleen varasuuttimen, mutta suurinrungon
yläpään reiät ovat silti ison näköiset (n. 2mm) kun vertaa esim. TÄSSÄ kuvassa olevaan.
Saako kone silti vielä liikaa bensaa, vaikka suutin on vakio, mutta suutinrungon reiät isot...?
Kyllä voi saada silti liikaa bensaa koska se reikien koko pitäisi olla oikea.
Kiinteä suutin pitää olla kokoa n. 50-60, ja koko on stanssattu siihen suuttimeen. jos säätösuutin, niin 1,5 kierrosta auki, ja siitä vähän laihemmalle tapauksen mukaan. Säätösuutinta ei voi porata!!
Uusi suutin kaasarissa ja SE KÄY!
Tosin ei kunnolla... Ei ota kierroksia herkästi vaan sanoo boooo kun kääntää kaasua.
Eli lienee vielä säätöä. Mutta nyt kun se käy niin voi tilata vähän enemmän uutta osaa.
Alkuperäisessä suuttimessa on koko 46, mutta voiko siis laittaa kokoa 50-60 vaikka ei ole muuten viritetty?
Ajattelin tosin imu- ja pakoaukkoja kevyesti vielä avartaa.
Mites tuo ilmanotto, nyt siinä on vain metalliverkko kiinni. Onko imuäänenvaimennin käynnin kannalta pakko laittaa kiinni?
Ja sitten tuo vaihteiston öljy, onko kuinka tarkka merkistä/laadusta vai käykö joku Motonetin automaattiöljy?
Joku harmaa mielikuva öljyntasosta on, että pitää olla poskessa olevan tarksitusruuvin korkeudella, pitääkö paikkaansa?
Niin ja sellainen vielä kun tuo jatkaa kevennettynä versiona mökkikäytössä (kilpiin turha enää toivoa)
niin voiko valopuolat jättää kokonaan pois magneetosta?
Laihalla käy kun "Booaa", eli laita vaan joku 55-65 suutin. viisi numeroa on aika pieni merkitys käyntiin. ATF öljyt vaan lootaan niin toimii, ja se tarkistuspultinreikä on öljypinnan yläraja. Ja valopuolat on turhia jos et valoja meinaa laittaa, eli ne ei vaikuta käyntiin
MopedRacer kirjoitti:Laihalla käy kun "Booaa", eli laita vaan joku 55-65 suutin. viisi numeroa on aika pieni merkitys käyntiin. ATF öljyt vaan lootaan niin toimii, ja se tarkistuspultinreikä on öljypinnan yläraja. Ja valopuolat on turhia jos et valoja meinaa laittaa, eli ne ei vaikuta käyntiin
Kiitos infosta! Muisti ei ihan pettänyt. Tehoa valopuolien poisto ei taida lisätä...
Minkäkokoista suuttimen reikää tuo 55 mahtaisi vastata jos poraisi tuohon ylimääräiseen suuttimeen isomman reiän....
Mitä sitä suotta kikkailee tuon suuttimen kanssa.
Laita kiinteän suuttimen tilalle säätösuutin , niin saa seoksen heti kohdalleen.
Ei muuta kuin kääntää ruuvimeisselillä suuttimen neulaa.
Mulla olis uusia Encarwin säätösuuttimia.
Noniin, solifer käy 20v tauon jälkeen melkolailla hyvin (säätösuuttimella).
Kiitokset neuvoista kaikille!
Kovin iloisesti se nyt ei jaksa 125kg äijää viedä, mutta jos muutaman vuoden päästä
kyydittäisi seuraavaa sukupolvea paremmin, oletettavasti ovat kevyempiä silloin.
[
attachment=1242]
Olipa mukava lueskella tää stoori! Jossain vaiheessa ite mietin, että mitä bensaa käytät? Taidan hankkia itellekki säätösuuttimen!
Joo! Tilasin omaan Solikkaani säätösuuttimen ja heti parani käynnistyvyys ja muutenkin meno on varmempaa! Tulis ny kelejä!