Noniin eli putsasin tuossa yks päivä kaasuttimen ja laitoin takaisin paikalleen jonka jälkeen alkoi yltiöpäinen bensan valuminen suuttimen alapuolella olevasta reiästä kaasuttimessa. Nyt ongelmana on, mistä tuo vois johtua? Ennen putsausta toimi normaalisti, ei työntänyt bensaa kuin ainoostaan hanan ollessa auki mopon ollessa sammuksissa.
Säätösuutin ja pipercrossi kiinni. Työntää bensaa vaikka säätösuutin niin pienellä kuin uskaltaa laittaa, isommalle käännettäessä ainetta tulee kuin saavista.
Apua kaivataan, kiire!
Onhan koho oikein päin, eli neulan terävä pää ylöspäin?
Koho on oikeinpäin.
Tänään rupes myös käynti pätkimään, aamulla toimi normaalisti viileällä kelillä mutta päivällä aloitti pätkimisen 1/2 kaasulla. Toimi kunnolla vain täyskaasulla.
Hermot menee tuon mopon kanssa, kun yksi vika on korjattu --> uusi tilalle..
Kohossa on jotain hämärää joka tapauksessa, jos on jo aikaisemminkin vuotanut bensaa hanan ollessa auki. Onko tuossa metallinen vai muovinen koho? Metalliset tuppaavat hieman osumaa saaadessaan ruveta vuotamaan, sen jälkeen kaasarin toiminta on varsin epämääräistä. Jos on toinen koho millä kokeilla, niin kannattaa se tehdä. Samalla voi tutkia kohokammion kannen, lähinnä sen kohdan joka neulan pitäisi tukkia. Jos sieltä löytyy hapettumaa tai roskaa, ei neulaventtiili sulkeudu kunnolla ja kaasari tulvii.
Nii onko normaalia, että kaasuttimen RUNGOSSA on reikä pääsuuttimen etupuolella ? Mulla siitä vuotaa bensaa. Ja siis siinähän on erikseen se tarvittava YLIVUOTOPUTKI, eli ei kait sen siitä reijästä kuulus vuotaa ? :S
Ittellä ainakin on reikä siinä p.suuttimen alapuolella. Kun säätösuutinta säädin joskus oikeeseen asentoon, juurikin tuosta reiästä vuoti tällöin bensaa (suutin oli liian rikkaalla), mutta vain tyhjäkäynnillä. Ongelma korjaantu säätämällä suutinta laihemmalle.
Pääsuuttimen etupuolella? Onkohan kuvaa siitä reijästä,ei minun mielestä siinä mitään reikää kuulu olla.
Siis se on siinä suuttimen kanavassa kaasarin rungossa. Näkyy kaasarin laipan puolelta. Kuvaa laitan kun kerkeen.
Se reikä pitäisi olla tukossa, joko valettu umpeen tai täytetty messinki-/pronssitapilla, jos nyt puhutaan reiästä/ rei'istä pääsuuttimen alueella rungossa.
Juu. Laitoin kumminkin kaasarin kii ja saa nähä pelaako. En siis muistanu ottaa kuvaa :/ Mut ainakin edellisellä kokoonpanolla oli pelannut.
E: Niin, ja paljonka ootte ruuvanneet säätösuutinta auki ? Itellä on tällä hetkellä 1,25 - 1,5 kierrosta auki.