Soliferia

Täysversio: maalit.
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Maalasin -79 solikan sillä keltaisella metallivärillä, lähinnä alkuperäistä mitä liikkeessä pystyivät sävyttämään, koodia ei mistään löytynyt, on ei Candy -väri.

Nyt löysin tuollaisia Candy -maaleja paukkupullossa, kovasti valikoima osuu yksiin soliferien värien kanssa.
Ainakin Yellow, Red ja Apple Green Candy.

Onko kukaan noita kokeillut?

http://www.r-racing.fi/webshop/product_catalog.php?c=73
En tiedä onko oikeita sävyjä,mutta piru vieköön kun rupesi tekemään mieli candy vihreää mopoa taas,joku siinä värissä vaan kiehtoo. Tai peeveeseen voisi maalata tankin joskus tuolla: http://www.r-racing.fi/webshop/product_d....php?p=442
Mulla ois tarkotus maalata toi meidän sm76 vakio väreihin.. Onkos tohon runkoon olemassa väri koodia? Tietääkö kukaan? Toi mopo on ollu sellainen kullan/keltainen, löytyykö siihen väri koodia? Meillä on se penkin ala puolella oleva laatikko hyllyssä missä on sitä vakio väriä, niin ajattelin hakea sillä sen värin, maaliliikkeessä pystyvät ottamaan tasaisesta/puhtaasta pinnasta sen värin. Mutta jos löytyis rungolle sitä koodia?
hopean vakioväri on MASTON 7105.
ppra kirjoitti:Maalasin -79 solikan sillä keltaisella metallivärillä, lähinnä alkuperäistä mitä liikkeessä pystyivät sävyttämään, koodia ei mistään löytynyt, on ei Candy -väri.

Nyt löysin tuollaisia Candy -maaleja paukkupullossa, kovasti valikoima osuu yksiin soliferien värien kanssa.
Ainakin Yellow, Red ja Apple Green Candy.

Onko kukaan noita kokeillut?

http://www.r-racing.fi/webshop/product_catalog.php?c=73

Mitä noiden alle vedetään pohjaksi?
Ei ihan helpoin homma ole vetää candya käläkälä-pullolla.
Candy värin alle laitetaan yleensä valkoinen, candy pintaväri on sitten hiukan kuin läpikuultava värillinen lakka, "vaalea hohto" tulee siitä kun valkoinen on taustalla. Varmaankin noilta löytyy myös sopiva pohjamaali.

Rungon väri on ainakin: BMW 149 Saphire blau metal.
Tuossa on sopivasti vähän sinistä, joissakin on liikaa ja rungon väri menee jos sinisen puolelle eikä ole oikein hyvä.
MopedRacer kirjoitti:hopean vakioväri on MASTON 7105.
Ai se onkin noin helppo löytää se väri. Nauru Onks toi ihan täsmälleen se sama? Shocked
On. Sama väri löytyy myös jollain muulla koodilla, enkä nyt muista mikä se oli.
Kiitoksia paljon. Mahtaakohan kukaan tietää solifferin kulta/keltaista väriä? Milläköhän koodilla se esiintyy?
Ukkomezzo kirjoitti:Kiitoksia paljon. Mahtaakohan kukaan tietää solifferin kulta/keltaista väriä? Milläköhän koodilla se esiintyy?

Jos tarkotat pikkutankki SM väriä niin sitä ei suoraan löydy mistään kartasta eikä millään koodilla, mä olen sit sen verran tukinu asiaa.
Värinlukukameralla olen myös lukenut sen värin.
Alle tulee uudemman sm rungon väri metsku sininen ja päälle sit candy keltanen.
sen värin sävytys on mulla vielä kesken, otin pohjaksi jonkun piaggion keltasen.
Tuli maalattua oma juuri sillä candyllä, ja candyn hopea pohjaksi. Kauppiaan mukaan värin pitäisi olla täsmälleen sama kuin noissa on ollut, ja isänikin sanoi että täsmälleen tuon värinen se oli. Maalaarilla käytettiin, värit ostettiin ite. Värit n.150€, hiekka puhallus 40€, (tuttu) maalari maalasi 20€ + tuli hommattua uutta osaa aika paljon (teippejä, penkin päälliistä jne jne) n. 120€
Oisko kellään värikoodia mitattu 79 Trialin sinisestä tankista?

Samoin pitäis löytää väri 74 läskitankin punaiselle, jos joku olis sattunut alkuperäisestä sen maaliliikkeessä scannaamaan.