Soliferia

Täysversio: Solifer pätkii
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Eli missä vika, SM läskitankki alkaa kovilla kierroksilla pätkimään. Myöskin kaasua äkäisesti käännettäessä meinaa ensin tukehtua sitten vasta kierrokset nousee. Ja kylmäkäynnistyksessäkin on jotain ihmeellista. Lähtee kylmänä hyvin käyntiin ilman ryyppyä ja käy kovilla kierroksilla kunnes vähän lämpiää niin kierrokset laskee normaaliksi.ShockedConfused
Olisiko seos liian rikkaalla? Onkos säätösuutinta,jolla voisi kokeilla säätää?
No niin nyt selvisi vähän. Tappelin tämän ongelman kanssa jo viime kesänä ja vaihtelin eri kokoisia suuttimia. Kaasarissa oli kiinni 56 suutin koska se toimi paljon paremmin kuin 54 joka on kai oikea. Ajattelin vaihtaa tänään jälleen kerran sen 54:sen kaasariin. Jostain syystä tutkin tarkemmin suutinta ja ihmeikseni huomasin sen reikien olevan suurempia kuin 56:ssa, kuitenkin suuttimen päässä lukee 54. Nämä vastaa kooltaan varmaan jotain 60:ä (olisiko joku porannut isommaksi?). No kaapista löytyi kelvollinen 54:n ja iskin sen kiinni. Mopon käytös muuttui paremmaksi, vähän vielä pätkäisee kierroksilla. Täytyy kaivaa kansi irti ja tutkia paljonko on karstaa kannessa ja männän päällä kun koko viime kesä tuli ajettua liian rikkaalla seoksella, samaten tarkistan neulan korkeuden. Missä lovessa se neulan lukitusprikka muuten kuuluisi olla?
Se prikan paikka on aivan mopokohtaista, sillä säädetään bensan määrää kaasun mukaan. Vaihdappa ensin tulppa, rikkaalla käynyt yleensä sen hajottaa ja se johtaa pätkimiseen.
Tulppaa en eilen vielä kerennyt vaihtamaan kun hyllyssä ei ollutkaan sopivaa. Vaan kun saatiin oikea suutin paikoilleen niin tulpan väri muuttui kahvinruskeaksi, tiputin sitten neulaa pykälällä alemmas niin väri muuttui maitokahvin väriseksi. Kumpi väri lienee parempi, moottorin käyttäytymisessä ei ollut suuria eroja. Tänään otin pytyn kannen auki niin ah ja voi sitä karstan määrää. Putsasin kannen sekä männän pään ja pätkiminen loppui lähes kokonaan. Myöskin käynnistettäessä kierrokset ovat lähes normaalit. Oikeastaan ainoa vika on enää tuo kun kaasun kääntää äkisti auki, niin ensin meinaa tukehtua ja sitten vasta mennään (voisko hieman myöhäisellä oleva sytytys tehdä tommosta?). Vaihdan viikonlopulla sen tulpan ja kaivan pakoputken auki niin selviää senkin kunto.
Parempi on se kahvinruskea. Vaalea tulppa on jo liian laiha.
On tää mopon rassaaminen kivaa.Confused Vaihdoin uuden tulpan, alkoi taas vähän pätkimään ja possautteli muutaman kerran pakoputkessa. Viisaana miehenä muutin sytytystä karvan verran aikaisemmaksi, nyt pätkii niin maan perusteellisesti ja aivastelee putsarissa.Big grin Jatketaan taas viikonloppuna harjoituksia.
Sytytys säädetty kohdilleen, kaasariin oikeat säädöt ja vanha tulppa käyttöön. Nyt kulkee aika mukavasti, ylämäessä kierroksilla pätkii. Otin pakokäyrän ja äänenvaimentimen irti, ja karstaahan sieltä löytyy. Net kun vielä putsaan niin joko sitten helpottais.Hymy
Solikan vakioputki karstoittuu aina Nauru
Varsinkin uuden mallin sm. Semmonen papupurkki että oksat pois se vakio äänen vaimennin. Niistä kahdesta 6mm reijistä kun pitäisi savun läpi päästä. Herkästi vielä rupeaa vuotamaankin siitä putken ja änkän liitoksesta.
Tempasin tänään polttoainehanan irti ja puhdistin sen sihdin. Siitä löyty jotain maalin palasia???. Hiukan vieläkin pätkii ylämäessä, mutta alkutilanteeseen verrattuna sen verran vähän etten lähde enää mitään muuttelemaan. Sunnuntaina Vesijärveä kiertämään. Nauru
Onko tankki maalattu jälkeen päen? Moni ei peittele tankin korkin aukkoa kun maalaa ja sitten maali tukkii hanat ja suuttimet.
Hyvä pointti, täytyypi tutkailla. Shocked