Soliferia

Täysversio: SM:ään uusi mäntä
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Noh, ei tossa hirveesti oo vaihtoehtoja... Tinaminin paska tai sit pevukka. Se toinen sylinteri taas on siitä huono, et alatiivistepinta ei riitä solikan lohkoille. Joutus täyttöhitsaamaan lisää tiivistepintaa. Huuhteluiden kohdalta siis ottaa sen verran tarkoille, et joku milli ulottuu huuhteluiden kohdalta pytyn ulkopuolelle.

Tosin kun se on just sille tinaminin männälle porattu se vakiopytty, nii se myös tarkoittaa sitä. 0,05mm tarkkuuteen sorvattu, et jos löytää jostai vaan saman kokoisen tai vähän pienemmän. :SS
Jokos sinulla on se tinamini? Kokeile ihmeessä sillä,jos semmoinen jo on. Tiijä vaikka olisi maanantai malli ja kerranniin toimiva sattunut. Naughty
Juups. Rojekti eestyy tässä sen minkä kerkeää muilta hommilta. Tiiä kehtaako siitä männästä mennä tekemään "tehoversiota", eli lyhentää männänhelmaa ja vähän viilata laelle viisteet paolle ja huuhteluille. Vakiokokoiset vakiopytyn aukot kyseessä siis. Ja pytty on koossa 42,5mm.

Ainaskin öljyviisteet tulee tehdä mäntää, et ei kaavi kaikkea öljyä pois sylinterin ja männän välistä.
Eipä se männänpäällisen muokkaaminen paljoa hyödytä,kuulemma vähentää männän renkaiden kestoa. Dinaminin mäntäähän ei voi edes männän päältä muokata,imu helmakin on jo dinaminissa lyhyempi,kuin esim steptwossa. Silti joku 1-2mm voi lyhentää imuhelmaa. Viisteet voisi olla ihan hyvät,itse en tosin tomoksessa ikinä ole niitä tehnyt. PeVettiin kylläki tein.
Sen tiedän että Moposportista saa vielä jotain perinteisillä männänrenkailla olevaa Soliferiin sopivaa mäntää 10mm männäntapilla. Omassa on tuollainen Dinaminin tilalla, haettu parisen viikkoa sitten Moposportin hylyiltä ihan vissiin männän mittoja vertailemalla moottorin kasaajan toimesta metsästettynä. Ei tietoa mihin härveliin alunperin mutta kuulema poikkeuksellisen paksut männänrenkaat ja muutenkin aika kestäväksi tehdyn oloinen.
Sivut: 1 2