Sopiiko tuo 38mm Puch/Tomos tarvike sylinteri ongelmitta kun tekee sille imukaulan jossa toisessa laipassa on imuaukolle sopivat reiät ja kaasuttimen puoleisessa laipassa sille sopivat reiät..?
Saako vakio tiivistettä sopimaan imuaukkoon, että kuinka paljon isompi pulttijako tuossa sylinterissä on?
Tämä siksi että tuollaisen ajattelin hankkia koska kun noin 3 viikkoa sitten solkku lämppäsi 2 kertaa(ja toisella lähti puristukset) 13km +26C, seos oli hyvä(tulppa tummanruskea), öljyseos myös hyvä(4,5%), rivat puhtaat, äänenvaimentimesta en osaa sanoa..
Niin ja vakio pytty on koossa 41 että sitä ei kannata enää porata...(täällä päin koneistamolla hoonaus maksoi 30e, poraus samanhintainen)
Vein kuitenkin pytyn hoonattavaksi, kun männän kanssa koneistamon tyyppi sitä katteli ja sanoi, että hoonauksella saa kuntoon. Laitoin uuden mäntäsarjan sekä hoonatun sylinterin kiinni.
Ennen sopiva 56 suutin on liian pieni(lähti kyllä ekalla käyntii kasauksen jälkeen), scatterin säätösuuttimella sain kuitenkin jotenkin toimimaan, mutta osakaasulla sammui vauhdista kun veti kytkimen pohjaan...tähän auttoi neulan lukitusprikan laittaminen toiseksi alimpaan loveen.
Lopputulos: Mopolla pystyy ajamaan eikä kuumenemisen kanssa ole ongelmia mutta kulkee 35-40, riippuen säätösuuttimen asennosta, savuttaa paljon ja kuluttaa selvästi enemmän bensaa kuin aikaisemmin ja käy liian rikkaalla(tulppa musta).
Tulin siihen tulokseen että uusi sylinteri voisi olla paikallaan.
Tulipa avauduttua oman Solkun ongelmista..no on sille kevään aikana myös tehty jonkin verran muuta pienempää ja vähän isompaa, mutta ei sitä nyt kaikkea jaksa kertoa
EDIT: Niin ja mikä on sylinterin alahelma?
EDIT2: Tilasin nyt Scatterilta tuon sylinterin, kerron sitten joskus kun se tulee miten kävi.