Soliferia

Täysversio: Läheltäpiti tilanteet poliisien kanssa.
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5
Onko kellään ollut virimopolla ajaessa läheltäpiti tilanteita että poliisit olis lähteny seuraamaan tai jopa pysäyttäneet tms.?

Itellä tän vuoden aikana 3 suht läheltäpiti tilannetta joissa kortin ja/tai kilpien lähtö on ollut lähellä! Ekan kerran tossa keskikesällä ajelin kaikessa rauhassa maantietä noin 55-65km/h nopeudella. Sitten huomasin että mettätiellä jököttää maija pusikon katveessa, sit hiljentelin sinne 45km/h alapuolelle ja katoin peilistä että maija perkele kääntyy perään, sit sydän hakkas hullun lailla(ei ollut pärräkorttia vielä silloin) että nyt läks kortti(mopo kulkee 70km/h)kun maija ajo noin 1km ihan mun takalokarissa kiinni. No hyydytin mopon tarkotuksella ylämäkeen sinne 30km/h paikkeille niin niiltä palo hermot ja läksvät ohi.

Sit toinen kerta oli tossa muutama viikko takaperin kun ajelin taas maantietä taas sitä 55-65 vauhtia niin mäennypylän takaa ilmestyy maija. No sit ihan huomaamatta painoin takajarrua reilun puoleisesti ja katoin peilistä niin maija ei ainakaan heti kääntyny perään, no sit käänsin säätösuutinta noin puoltoista kierrosta auki että mopo alko röpöttää jo 40km/h vauhissa. Sit ajelin silleen ihan pelko perseessä kotiin.

Kolmas sattui tässä ihan muistaakseni viime viikolla kun ajelin katua jossa 40km/h rajoitus noin 45km/h. Sit huomaan kun parkkikselta kääntää maija mun perään, siitä sitten seuraavaan risteykseen maija noin 50m päässä, ja risteyksestä yli pyörätielle yhen sillan alle jossa taas säätösuutinta 1,5 kierrosta auki ja savupilvi perässä matkaan. Onneks maijaa ei enää näkyny.

Huhhuh tulipas avauduttua. Kertokaapas tekin poliisikokemuksia tänne!
Tuo säätösuutin on kyllä jokaisen soliferistin "hengenpelastaja" tiukassa paikassa Hymy Uudempien mopojen kaasareissa ei moista hienoutta enää ole.
niin, ei supikassakaan ole vaikka se on melkein samaa vuosimalliakin :/

Itseäni eivät ole poliisit edes vaivautunut pysäyttämään, toisaalta mopo kulkee korkeintaa 58kmh Nauru ,mutta voisivat nyt kerran pysäyttää niin kokis senkin.
Joo itelle sattu sellanen läheltäpiti tilanne viime vuonna kun ajoin sellaista pientä pelto tietä jonka päässä on sellainen T-risteys jossa menee isompi tie josta menee koko ajan autoja. Ajelin kuitenkin sitä kaikessa rauhassa kunnes yht äkkiä sydän pomppaa kurkkuun (ei kypärää, mopo ei rekisterisssä ja ei korttia) katsoin eteenni noin muutaman sadan metrin päässä menee valkoinen transportteri jossa vilkut ja POLIISI tekstit. Äkkiä U-käännös ja mettään piiloon. Siinä sitten vetelin sauhut äkkiä ja mietiskelin. Tuuri sinällänsä nimittäin jos 5 min aikasemmin olisin ajanut sinne isolle tielle olisin jääänyt kiinni. Eihän ne välttämättä olis tajunneet edes pysäyttää muuten mutta kypärää ei silloin ollut joten olin aina ihan paskat housussa jos vähän isommalla tiellä ajelin Hymy .
Itellä ei kokemusta alaikäisenä ajamisesta ole kun ei mopoa vielä siloin ollut. Mutta tiukkoja yilanteita poliisien kanssa on tullut joista kerroinkin jo tossa ylempänä. Pahin noista oli kun ne poliisit lähti seuraamaan ku olin ajanu 55km/h ohi ja hiillostivat takalokarissa kiinni. Sollon ei vielä pärräkorttia ollut joten olis lähteny mopo ja autokortti kävelemään ja lykkäytyny pärräkortti jos olisvat pysäyttäneet ja testanneet.
Solikalla oon vain tossa omalla pelolla ajellu, kerran tiellä - seki oli sukulaisen yksitystie, puomilla suljettu.
Mutta skoballa on tulu ajettua pari kertaa n.65km/h poliisien ohi (ku ovat ollu pysäkillä) tai niitä vastaan.
Joskus oli hyvä tuuri ku olin jotin katellu rekisteriotteesta, ja olin lähössä ajeleen, siten aloin ettimään rekkarii ja siinä meni semmoset 5min.
Jos olisin lähteny ettimättä, olisin luultavasit "törmänny" poliiseihin joissain 60-70km/h vauhdeissa.
no sillei hauskasti kävi joskus kesällä, että oltiin kahen kaverin kanssa (toisella mbk ja toisella s1, molemmat kulki jotain 80) nii sitte pysähyttiin semmosen semmosen sillan parkkipaikalle ja kuvailtiin mopoilua ja tällei, nii sieltä kuunnellaan että auto tulee ja tietysti että eihän se voi olla poliisi, mutta maijahan sieltä mutkasta kaarsi... ja sitten ku mulla ei ollu kypärää, korttia, mopo ei rekisterissä ja viritetty mopo, nii onneks oli parkissa mopo, enkä ajanu ja maija ajo vaan ohi... ois ollu kusiset paikat huonolla tuurilla...
Noi on kyllä pelottavia tilanteita kun poliisi yllättää arvaamattomasti. No eipä tuu mopolla ajettuu pahemmin enää kun talvella ja talvella poliisit ei mopoja kyttää niin intensiivisesti.
Perkele että pääs pulssi eilen iltapäivällä nouseen luvattoman korkeelle Hymy . Tulin sellaista pikatien tapaista solikalla(ei rekisterissä ja kortti 2 vk pääst) ja aloin siinä sitte kattomaan että onks tossa autossa vilkut katolla, en erottanut kunnolla kun oli sillei homosti mmäen nyppylän takana puoliks. No tie oli suora eikä siitä voinu kääntyä mihinkään joten oli pakko ajaa suoraan kohti poliisi autoa, pulssi nousi ja kädet alko hikoilee nappasin valot äkkiä päälle etteti herätä huomioo niin paljoa, eihän ne sitten tajunnu ettei solle oo kilvissä no maija menis katos sitten mutkan taakse ja helpotuin aivan helvetisti. No aattelin varmuudeks lähteä sellaiselle pikku tielle mikä oli hyvä ppäätös sillä, sinne ei autolla ollut asiaa ja juuri kun käännyin sinne niin näin sen saman maijan tulevan mutkasta. En ole koskaan vetänyt sellaista lumi rallia koko ajan vauhdit vähintään 45 ja sellainen traktorin renkaan levyinen väylä missä ajaa. Kyllä oli paniikki päällä onneksi selvisin säikähdyksellä Nauru
Pyyydän anteeksi hieman epä selvää tekstiä Rolling Eyes
Juu se on kyllä paha kun poliisiauto tulee mäennyppylän/mutkan takaa kun vauhtia on vaikka 60km/h! Shocked Enää ei mulla ole silleen vaaraa poliiseista kun on moottoripyörä-kortti mutta silti en haluis saada mitään hirveetä sakkoa, (Pulkkista siteeraten) missä "nolla nollan perään ja pilkkua ei missään kato". Oma Solkku kulkee tällä hetkelä noin 58km/h, eli lyhkäsempiä välejä kaipais niin sais säätiskän kanssa rajotettua nopeuden sinne 45km/h alapuolelle tositilanteessa.
nooh mie ajoin kaverin kaa kylillä tos pari viikkoo sitte ja sillä pv(70km/h) ja mulla toi sollu(60km/h) niin ajettiin täysiä ja pillit päälle veti kyttä auto... sit ajettiin kujalle sieltä tielle ja yhden sillan alle kuten spesialisti siinä sit oltiin ja väännettiin sätkää Smoke .. ei näkyny maijjaa enää ja oli hyvä mieli kun pääsi jopa sollulla karkuun Cool
Nyt ku sain aikaseksi niin vastaan tähän topiciin Nauru

Elikkäs kerran olin kesäyönä lähteny kotoa ajamaan sollella joka ei ollu kilvissä ,eikä iteltäkään sitä korttia löytyny. Sittenhän ku olin pari tuntia ajellu ja meni varatankille nii lähdin sitte kotio päin pörrään niin eiköhän oo maija parkissa siinä pikkutien vieressä ja ajoin ihan rauhassa ohi mut nehän lähti perään ja pysähyin sitte 200m päähän ja sit kyselivät korttia ja kusetin sitte että ei ollu mukana ja kysyivät nimeä niin kusetin yhen kaverin nimen jolla oli kortti ja sitte oli ojasta löydetty kilpi kiinni vielä... Siitä ne eniten vittuuntuivat Nauru Sitte kytät käski lähtä ajaan kotiin ja et ne saattaisi mut "kotiin" ja kertois porukoille mut sitte lähin karkuun yheltä pyörätieltä jossa oli semmoset läpät. Sitte olin onnessaan et pääsin karkuun ja menin kaverin mehtään kököttään piiloon vähäksi aikaa. (Vettä oli satanu jonku aikaa. Oli mukava märillä vaatteilla Cool ) Kytät meni kahesti ohi viereistä tietä ja sit lähin ajaan kotia tunnin päästä. Sitten koulussa se kaveri jonka nimen kerroin sano et niiten äiti oli käyty herättään kolmen jälkeen yöllä... Sitten pyysin anteeksi kaverilta ja sitte luulin et kyl se hyvin meni mutta kahen päivän päästä sini-valkoinen Mondeo tuli pihaan ja sitte siinä selvitettiin asia. Isäntä ei ollu yhtään vittuuntunu ku oli sitäki kytät härnänny aikoinaan Cool Sitä se vaan ihmetteli että miten ne sai selville. Kytät vaan sano et niillä on kyl keinot.

Samalla sitte selvis et niillä on ollu tehovalvonta päällä koko viikon Nauru

Että tällästä Wink
Joo mulla kävi tolla derbillä lähellä ottaa vähän sakkoja Hymy . Vakionahan tuo ei tasasella mene mihinkään mutta alamäkeen kyllä ottaa mittarin pohjaan(kusee kyllä). No tulin tossa 40 rajotuksella jotain 50 rauhallisesti ja kun tuli alamäki niin nopeudet nous sen verran että mittari näytti 75km/h, no siinä sitten heitin lenkin ja tulin takaspäin niin kas kummaa, kytät tutkaamassa siinä kohdassa mistä olin just laskenu 75km/h Nauru . Kyllä siinä vähän aatteli että pulla kävi Smoke . Pitää alkaa olee varovaisempi Razz
Nyt loppu läheltäpiti tilanteet. Tuli eilen sitten poltettua kortti ton derbin kanssa. 76km/h tutkaan 40km/h alueella. 30päiväsakkoa eli 180jauroo mulle koska ei oo tuloja. Sakkoja tuli ylinopeudesta mopon rakenteellisen nopeuden muuttamisesta kilvenkulmasta ja toimimattomasta takavalosta.
Aijai paska säkä. Lykkääntykö kortti? Itellä ei ongelmia kun Solikkakin kulkee vaan sen noin 55km/h(mutta kiihtyy sitäkin paremmin). Kannattaa vaan panostaa siihen kiihtyvyyteen/vääntöön, kun siitä ei tule sanomista, toisin kuin kovasta huippunopeudesta. Ite laitoin niin lyhyet välit ettei varmana mene liian kovaa.Naughty
Sivut: 1 2 3 4 5