Tuossa on tullut jonkin aikaa mietittyä jos laittaas solleen kaks kaasaria. Tekis niin, että laittaas toisen kaasarin 12mm tai 14mm ja toisen 18mm. säätääs sen niin, että tuo 14mm ensiökurkku toimisi normaalisti kaikilla kierros alueilla ja tuo suurenpi eli toisiokurkku avautuisi tietyssä kierros alueessa.
En tiedä sitte että kuinkahan mahtaisi toimia?
PV-foorumin puolellahan tuota koitettiin ja yhteisvaikutus taisi kahdessa 14mm kaasarissa olla sama kuin yhdessä 28mm. Mitä tällä hakisit? Miksi et vain hommaisi suoraan isompaa kaasaria?
ja mikä hirmupytty sinulla on jos 30mm tarvitset?
Läppä pyttyähän se solle76 tais rakennella.
Juu...
Mikäs siinä,ruuvvaa toisen kaasarin rikkaalle ja toisen laihalle.
Kyllä uskoisin että saa toimimaan, kun yks mies oli laittanu pv:eehen kaks vakio kaasaria ja pelannu aiva hyvin
Saahan sen todennäköisesti toimimaan, mutta sanoisin että paljon helpommalla pääset kun ostat vain sen isomman kaasarin.
Ei nyt lytätä mielen kiintoista ideaa! Kyllä solle76 itsekkin tietää että helpompi laettaa joku 22mm kaasari kiini.
Kuvia ja tuloksia odotellessa.
Henk kirjoitti:PV-foorumin puolellahan tuota koitettiin ja yhteisvaikutus taisi kahdessa 14mm kaasarissa olla sama kuin yhdessä 28mm. Mitä tällä hakisit? Miksi et vain hommaisi suoraan isompaa kaasaria? ja mikä hirmupytty sinulla on jos 30mm tarvitset?
Ei mee ihan noin simppelisti.
12mm reijän pinta-ala on 1,13097336 cm²
18mm reijän pinta-ala on 2,54469005 cm²
30mm reijän pinta-ala on 7,06858347 cm²
12mm ja 18mm reijän pinta-alat yhteensä 3,67566341 cm²
21,62mm reijän pinta-ala on 3,67114265 cm²
Kaikkea pitää kokeilla ja eihän siinä mitään iloa olisi jos kaikki menis heittämällä paikalle.
Mitä tässä haetaan?
pieneen 2-tahtikoneeseen alavääntöä,herkkää kaasuunvastaavutta, pienen kaasuttimen tuomalla kovalla virtausnopeudella?
Kuitenkin sylinteri on viilattu ylävireiseksi?
isommalla kaasuttimella tehtäisi teho yläkierroksilla.
Ite ajattelin samaa kanssa joskus, mut en jaksanu toteuttaa, on 4-tahtikoneessa huomattavasti hyödyllisempi.
Kaippa se tois vääntöä lisää tuohon täys läppikseen.
Selly kirjoitti:Henk kirjoitti:PV-foorumin puolellahan tuota koitettiin ja yhteisvaikutus taisi kahdessa 14mm kaasarissa olla sama kuin yhdessä 28mm. Mitä tällä hakisit? Miksi et vain hommaisi suoraan isompaa kaasaria? ja mikä hirmupytty sinulla on jos 30mm tarvitset?
Ei mee ihan noin simppelisti.
12mm reijän pinta-ala on 1,13097336 cm²
18mm reijän pinta-ala on 2,54469005 cm²
30mm reijän pinta-ala on 7,06858347 cm²
12mm ja 18mm reijän pinta-alat yhteensä 3,67566341 cm²
21,62mm reijän pinta-ala on 3,67114265 cm²
Aivan, muistelin väärin. Kiitos oikeisusta!
Olisihan tuota kyllä pitänyt enemmän miettiä että noinhan se menee.
Henk kirjoitti:Selly kirjoitti:Henk kirjoitti:PV-foorumin puolellahan tuota koitettiin ja yhteisvaikutus taisi kahdessa 14mm kaasarissa olla sama kuin yhdessä 28mm. Mitä tällä hakisit? Miksi et vain hommaisi suoraan isompaa kaasaria? ja mikä hirmupytty sinulla on jos 30mm tarvitset?
Ei mee ihan noin simppelisti.
12mm reijän pinta-ala on 1,13097336 cm²
18mm reijän pinta-ala on 2,54469005 cm²
30mm reijän pinta-ala on 7,06858347 cm²
12mm ja 18mm reijän pinta-alat yhteensä 3,67566341 cm²
21,62mm reijän pinta-ala on 3,67114265 cm²
Aivan, muistelin väärin. Kiitos oikeisusta! Olisihan tuota kyllä pitänyt enemmän miettiä että noinhan se menee.
Joskus voi olla parernpi kaks pienempää kaasaria kuin yks iso.
tänään tuli kaasareihin osia
, ens viikolla pitääs ottaa solikasta kone auki ja laakeroida, nii ja se viitosvaihde heittaa paikoilleen.