Soliferia

Täysversio: Tehot kadoksissa
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sain kasailtua SM77:n lopultakin ajokuntoon mutta ajotesteissä ilmaantui uusi ongelma. Ylämäkiin ajettaessa moposta loppuvat tehot kokonaan, pikkuisen jyrkemmässä mäessä joutuu jo ykköstä hakemaan. Ei tuo noin hengetön ollut ollut kun sillä itse poikosena ajelin. Kylmänä lähtee ensi polkaisulla käyntiin mutta lämpimänä potkituttaa välillä paljonkin. Sylinteri on porattu ja sähköpuolelle laitetu uudet tulivehkeet joten en oikein ymmärrä koneen käytöstä?
Mitä neuvoksi?
Ne uudet tuli vehkeet. Onko siäjöessä? Kärki väli sen ja 0,30mm ja sytty ennakko siinä kun1,7-2,1mm seutuvilla?
Ja se porruu välys on kunnossa? Eli porruulla ollut mäntä mukana jolloin amattimies saanut välyksen kohilleen? Toki voepi olla ammatti nainenkin joka on porannu...
Moottorikoneistamolla porasivat ja uusi mäntä tuli sieltä mukaan. Kärkiväli 0,35 ja ennakko 2mm. Mopo käyttäytyy samalla tavalla kun se pentuna tuli ajettua väljäksi , mutta silloinkin tehoja oli enemmän. Tasaisella maalla menohaluja on vielä kohtuullisesti, mutta ne loppuu ensimmäiseen mäkeen.
Käypikös liika rikkaalla? Onkos säätö suutin? Ja mikä ilman puhistaja?
säätösuutin on Bingin kyljessä ja ilmaa puhdistaa orginaali Solikan verkko.
Kokkeileppa löysäillä ne pakoputken kiinnityspultit tai ottaa putki kokonaan veke.. Jos se putki on täynnä mustaa mönjää tai jotain töhnää niin sillon pakokaasut ei pääse ulos. Kova meteli siitä tulee kun testaa ilman putkea mutta se ei maksa mitään.

Niin ja ilmanputsarin vois ottaa pois ja testata ajaa pikku lenkki ilman sitä. Jos kaasarikaan ei ole missään kovin ihmeellisessä asennossa (kovin paljoa alaviistossa tms) niin tästä en keksi enempää vaihtoehtoja.
Katselin tänään vielä kaikki säädöt läpi ja ne olivat ok. Nakkasin kannentiivisteen pois ja mopon kulkeminen piristyi huomattavasti ja tulpan värikin lähestyy jo oikeaa. Etu- ja takaputken saumasta itketti ajon aikana yllättävän paljon mustaa öhnöstä eli olikohan putki kuitenkin mennyt seisonnan aikana tukkoon.
Eli jälleen kerran toho vanhin voitehista Cool
Jos kyseessä ei ole kovin hyvä kuntoinen putki, niin hyvä keino on työntää putki vähäksi aikaa (noin minuutiksi) ahjoon ja odottaa että se hehkuu punaisena. Sitten kun se on jäähtynyt KUNNOLLA, eli siihen kärsii koskea kädellä, niin sitten naputtelet sitä jollain hienovaraisella puuhalolla tai jollain vastaavalla Hymy eipä ole karstaa sen jälkeen.
Ei löytyneet kadonneet pollet pakoputkesta. Muistelinkin että pidin sen melko puhtaana aktiiviaikoina. Ainoa muutos konetta kasatessa oli että laitoin tukkoon apukammion reiät ja tämän ei käsittääkseni pitäisi vaikuttaa ainakaan tehoja vähentävästi.
vuotaakos kampiakselin stefa jolloin saa sitä kautta öljyä ja tukkoinen käynti? se selittää myös pakoputken itkemisen.