Soliferia

Täysversio: Uuden vanteen kasaus
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Eli pitäisi kasata nuo uudet keskiöt noihin Speedin napoihin ja osiahan löytyy netistä niin pirusti. Atomin 90mm navat noissa on. Osaisiko joku kertoa mitä kaikkea osaa tuonne pitää nyt tunkea. Molemmissa navoissa oli 12mm halkaisjan akselit toinen 200mm ja toinen 150mm. Voimakoneella oltiin sitä mieltä, että eteen kuuluu laittaa 11mm halkaisijan oleva akseli? Irto laakereita ei ollut kummassakaan vaan laakeripaketteja 32mm ulkohalkasija ja siä 12mm. Takavanteessa oli jonkinmoinen holkki sisällä, mutta edessä ei?
Speedissä on tietääkseni saman navat kuin exportissakin joten
eteen 11mm aksila jossa on pitkittäiset urat ja irtolaakerit. 12mm aksilaa ja kiintolaakereita ei ole käytetty lainkaan
onko takanapa tälläinen (edessä oleva) ?
[Kuva: t_3610.jpg]
jo on niin jarrukilvenpuoelta katsottuna
Kilpi,holkki,laakerin kiristys "mutteri",laakeri,väliputki, laakeri, huopa , peitin levy, holkki.
mutteri jarrukilven päälle on 21 avainvälinen pitkä ja toisellepuolelle muistaakseni matala. niin ja taka-aksila on 12mm

edellinen siis jos navat ovat samoja kuin exportissakin
Hei. Minulla on kuvan mukaiset navat. Takanavassa näytti olevan etujarrukilpi kiinni, mikä lie viritys kyseessä. Jos, jollain on ehjä takajarrukilpi niin tarjoa! Navat ovat 90mm molemmissa navoissa. Kyseessä on tuo -73 speedi, liekö sitten eroa muissa vm?
Etunapa tai koko vanne on "pappatunturista" tai sportista. Ainoa ero niissä on tuo akselin koko, ja tunturissa käytössä oli oikeat urakuula laakerit. Jos laitat kyseisen navan soliferiin, joudut hieman viilaamaan keulasta niitä uria mihin akseli upotetaan, koska ne on alunperin tarkoitetti 11mm akselille. Ja takanapa on täysin oikea.
MopedRacer kirjoitti:Etunapa tai koko vanne on "pappatunturista" tai sportista. Ainoa ero niissä on tuo akselin koko, ja tunturissa käytössä oli oikeat urakuula laakerit. Jos laitat kyseisen navan soliferiin, joudut hieman viilaamaan keulasta niitä uria mihin akseli upotetaan, koska ne on alunperin tarkoitetti 11mm akselille. Ja takanapa on täysin oikea.

No niinpä tietysti... Huoh, kyl mie vaan taas sanon. No täytyy ettiä jostain oikea napa. Onko tuo Thermon laittama järjestys sitten oikea etu- ja takanapaan?
Miten helkutissa tuossa takakeskiössä on nuo osat. Jääkö noin hölmön näköisesti, kun kuvassa on? Ensin laitoin holkin laakereiden väliin. Sitten tuossa on tuo huopatiiviste kansineen ja sen jälkeen tuo pikku holkki. Samalla tavalla laitettu, kuin räjäytyskuvassa.
Jos vain tuota mutteria tarkoitat niin Solifereissa kyllä tuommoiset on siellä haarukan sisäpuolellakin.
Eli ongelmana on, että ei mahdu enää kilvet paikoilleen, kun tunkee kaikki osat akselille. Liitteenä nuo räjäytyskuvat. Mistä kohtaa pitää laittaa kilpi eli mitkä nippelit tulee kilven päälle. Kaikki osat nimittäin ei millään mahdu keskiön sisään.
Nro 14, se mutteri, on viimeinen osa etuvanteessa joka tulee kilpien sisäpuolelle, ja takavanteessa nro 15 ja 14 tulee kilven ulkopuolelle.