Soliferia

Täysversio: pytyn poruuttaminen
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Missä hinnoissa tuo homma noin yleensä on ?
täällä päin on 0,05 5euroa
MopoSport tais muistaakseni ottoo n20e seuraavaan yli kokoon porraamisesta.
Itelle joskus tuttu porannu.
onkohan kukaan itse sorvilla porannut pyttyvä?
moposnortti näyttää velottavan 40€
http://www.moposport.fi:8080/workspace.c...ction=view
Paikalliselta koneistamolta käyt kysäisee. Melkein jokainen koneistamo tekee. Täälläpäin tutulla porautus + hoonaus 20e, ja oli koko mikä tahansa.
solifer sm 86 kirjoitti:onkohan kukaan itse sorvilla porannut pyttyvä?
Meikäläinen on useemman pytyn sorvannut isompaan kokoon, mutta hoonautuksen oon hoitanut sitten moposportilla. Hyvin on kaikki pelannut. Hymy
Nykyisin porailisin jyrsimellä aarporalla, mutta sitä en ole vielä käytännössä päässyt tekemään..
öö miksipä hoonaus moposportilla kun helppo itsekkin ja jos sorvi löytyy niin luulisi hoonikin olovan.
Vai jättääkö sorvi senverta karkeen jälen että ei näillä 10e hooneilla saa hyväks?
Nimittäin itsellä olisi taas porruulle tarvetta ja sorvikin olisi koululla +kokenut käyttäjä
(en minä ;D ).
solifer sm 86 kirjoitti:öö miksipä hoonaus moposportilla kun helppo itsekkin ja jos sorvi löytyy niin luulisi hoonikin olovan.
Vai jättääkö sorvi senverta karkeen jälen että ei näillä 10e hooneilla saa hyväks?
Nimittäin itsellä olisi taas porruulle tarvetta ja sorvikin olisi koululla +kokenut käyttäjä
(en minä ;D ).

Johonkin topicciin linkkasin videon jossa selitettiin eri hooneista, mutta puoletkaan tyypeistä ei tuntunut keskittyvän paria sekuntia pidempään siihen pätkään koska siinä puhuttiin englantia..

Mutta tiivistettynä; On olemassa "hooneja", ja sitten on olemassa hooneja.. Ne tekevät hieman eri tarkkuudella sen työn mitä niiden pitää tehdä.
Huomaatteko eron?
-> http://www.virtasenkauppa.fi/img/kuvat_suuret/15983.jpg
-> http://www.jpsmotors.fi/images/kone_5_pic1_iso.jpg

Ite en sorvauksen jäljiltä pyttyä porakonehoonilla pistäs käyttöön jos on vähänkään edes väliä että mimmonen välys siellä on. Jos sielä puolen millin välys on niin sitten se on ihan sama millä sitä silottaa, mutta kun se pitäs se muutaman satkun välys sinne saada aika tarkastikkin, ilman että sylinteriputki on tiimalasin muotoinen..

Ja niin, kun viimeks oon moparilla hoonauttanut, maksoi se 8euroa. Omasta mielestä ei paha. Nykyisin kaikki koneistamohinnat siellä tuplaantuneet joten ovat menettäneet asiakaskannastaan ainakin meikäläisen.
Ja niin, moparilla on käytössä oikea koneistamohooni eikä mikään porakone/pallohooni..
Onhan tuo jo selevästi järreempi tuon viimisen linkin hooni...
Eipä olisi paha tuo 8e kunnon hoonaamisesta. Tuota 20 ei maksa kukaan hoonaamisesta...
Meilläpäin tutulla koneistamolla 2 euroa hoonaus, ja tuollaisella juuri tuollaisella oikealla koneistamo hoonilla...
Juu onhan hooneissa ja hooneissa eroja.
Tuollaine kevyt laite soveltuu kyllä ehostukseen. Eli jo käytössä olleen pytyn karhentamiseen. Pintahan on jo valmiiksi varsin sileä ja tasainen.
Poraamisen jälkeen vaikka pinnanlaatu onkin varsin hyvä se ei ole likikään jo käytössä olleen pinnantasaisuutta.
Tuollainen teholaite on varmasti paikallaan poratulle pytylle.
Aikoinaan amitsussa porailin ja hoonailin pyttyjä. Amitsun hooni oli noiden kahden välimalli. Porakeneenseen kiinnitettävä, mutta kivien säätö tapahtui ruuvilla.
Hiomo Kantanen Jyväskylä, 32e./reikä. Tekevät 0,05 välyksellä.