09.08.2012, 23:30
Ajattelin avata tällekkin oman osioinsa, koska tärkeä virtanpylväs tuli saavutettu tässä aiemmin viikolla. Moottorin toi posti ja se on nyt avattuna ja osin jo laitettunakin.
eli kaikki alkoi tästä:
Tuollaisen kuvan perässä lähdin hakemaan ilman lähempää tietoa osakasaa Salosta. Lähempi tutkimus paljasti, että tuo surkeimman näköinen ilman etuhaarukka oleva on suoranainen aarre 64-tomos exportti.
pari tarkempaa kuvaa samasta
Paras tuntomerkki tämän vuosimallin exporttiin on takaiskareiden syvennykset rungossa. Vain ja ainoastaan 64 tomos exportissa on nuo.
Heti kärkeen päätin, että tuosta rakennan ja ensimmäinen homma oli hankkia etupää ja sellaisen löysin viimetalvena jyväskylän romppeilta.
Kuluvan kesän aikan hankin projektiin pyörät ja tällä hetkellä näyttää tällaiselta.
Ehkä harvinaisimman osan tähän kuuluvaan moottoriin sain käsiini oulaisten romppeilta kesällä
Moottorin sain käsiini tuntemani weteraanimopo harrastajan kautta.
Kuten mainittua moottori on nyt purettu ja kampiakseli hyväksi todettu. Kammen kierteet korjattu ja lohkot viimeistelyä vaille kunnossa. Kaikki kierteet ehjiä ja muutenkin siistikuntoinen motti.
Motti purettuna
lohkot
Tuntomerkkinä puch merkin puuttuminen kytkin kopasta
Seuraavat hommat tähän projektiin on moottorin laitto valmiiksi asti.
Menee kotvanen ennen kuin saan tämän projektin täydellä teholla työn alle, mutta hiljaksiin täydentelen ja värkkäilen.
ps. oli paikoitellen aika karkeaa työtä toi jugoslaavien lohkojen teko. Lohkojen välinen tiivistepinta oli jyrsinnän jäljiltä. Onneksi sentään kytkinkopan tiiviste pinnat olivat hiotut.
eli kaikki alkoi tästä:
Tuollaisen kuvan perässä lähdin hakemaan ilman lähempää tietoa osakasaa Salosta. Lähempi tutkimus paljasti, että tuo surkeimman näköinen ilman etuhaarukka oleva on suoranainen aarre 64-tomos exportti.
pari tarkempaa kuvaa samasta
Paras tuntomerkki tämän vuosimallin exporttiin on takaiskareiden syvennykset rungossa. Vain ja ainoastaan 64 tomos exportissa on nuo.
Heti kärkeen päätin, että tuosta rakennan ja ensimmäinen homma oli hankkia etupää ja sellaisen löysin viimetalvena jyväskylän romppeilta.
Kuluvan kesän aikan hankin projektiin pyörät ja tällä hetkellä näyttää tällaiselta.
Ehkä harvinaisimman osan tähän kuuluvaan moottoriin sain käsiini oulaisten romppeilta kesällä
Moottorin sain käsiini tuntemani weteraanimopo harrastajan kautta.
Kuten mainittua moottori on nyt purettu ja kampiakseli hyväksi todettu. Kammen kierteet korjattu ja lohkot viimeistelyä vaille kunnossa. Kaikki kierteet ehjiä ja muutenkin siistikuntoinen motti.
Motti purettuna
lohkot
Tuntomerkkinä puch merkin puuttuminen kytkin kopasta
Seuraavat hommat tähän projektiin on moottorin laitto valmiiksi asti.
Menee kotvanen ennen kuin saan tämän projektin täydellä teholla työn alle, mutta hiljaksiin täydentelen ja värkkäilen.
ps. oli paikoitellen aika karkeaa työtä toi jugoslaavien lohkojen teko. Lohkojen välinen tiivistepinta oli jyrsinnän jäljiltä. Onneksi sentään kytkinkopan tiiviste pinnat olivat hiotut.