Soliferia

Täysversio: Bensan öljy rosentti määrä
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Minkälaisella rosentilla tuota konetta kannattais ajaa ? Kun kaveri tuumas et sisään ajossa 5 rosenttia ja solikan huolto tarrassa on sit 4 rosenttia ja puchin konetta ajelin 2-3 rosentilla iliman häikkää Shocked Jotenkin tuntuu et tuo 5 rosenttia alkaa oleen jo liikaa ja siksi ei jaksa käydä kunnolla, no on siinä säädötkin vielä hukassa, mut silti. Pappis teki tenän kerran kun pohjalla oli vielä 0,2 l seosta missä oli mineraali 2 tahti öljyä ja sit tankkasin täyteen melekein 5 l ja pistin täys synteettistä sekotus öljyä 1,5 dl niin sehän nakkas sitten nuo vanhat eteenpäin ja meno loppu siihen, bensan suodatin täynnä öljyä. Meno jatku kun otin pois n.1,5 l ja raakaa tilalle
Tuo 5 rosenttinen kyllä kuulostaa hurjalta. Nauru Kaverin Vespaan yhden kerran tankattiin vahingossa noin 6 prosentista, vähän aikaa se kävi normaalisti kunnes ei käynyt kuin tyhjäkäynnillä ja savutti hirveästi. No kaasarin putsaamisella tästäkin selvittiin.
Ja tuohon kysymykseen, niin kyllä 3 prosenttinen luulisi nyky öljyillä olevan tarpeeksi.
Joo niin minäkin luulen, kun käytän kummiskin täys synteettistä teboilin 2t öljyä, tätä ennen saman valmistajan mut mineraalia. Taian ottaa tankista 2 litraa valmista pois ja pistän saman verran raakaa tilalle niin tulee aika lailla 3 rosenttia
mä pidän aina sisäänajun aikana 2-3%. Sekin mun mielestä riippuu öljystä kuinka paljon laittaa, esim jos on jotain polaric 2t öljyä saa laittaa jo kolmen prosentin edestä. 2-2,5% riittää kyllä jollain castrolilalla tai mobililla. Normaalisti pidän sellasta pikkasen yli 2%
Itselläni 3% normaaliajossa ja 5-6% sisäänajossa.
Ostin tuossa uuden männän ja hoonautin pytyn ja luulin kumihuulin, että 3% riittää, mutta Tomos leipoi useampaan kertaan kiinni. 6%:lla se ei enää leikannut ja nyt 5% toimii aika kivasti. Öljynä käytän Teboilin täyssynteettistä. Meinasi muuten käydä köyhästi, kun toiseksi viimeisen leikkaamisen jälkeen kurmootin hikeentyneenä konettä täysillä ja se sitten nappasi takapyörän täysjumiin juuri, kun käsi oli säätösuuttimella...
On tainnut käydä pikkasen laihalla jos noin leipoilee ahkeraan 3 prosentilla? :O
Joo niin on käynyt Nauru no pitäydyn tuossa 4 sisään ajossa ja ajossa sit 3 rosentilla, nyt ajan ekan tankin tuolla 5:lla, ei jaksa rueta läträän bensan kanssa, mut seuraava 4 Cool
Sisään ajossa itellä aina 5% ja muuten 4% mineraali 2t oileilla. jos parempia öljyjä käyttää niin joku 3% sopiva.
Crecenttiin tais mennä 6% seokset mutta savua se vaan on...
mäkin jos mineraaliöljyä on niin pidän sisäänajon aikana 5%
Itte oon käyttänyt aina näissä vanhemmissa mopoissa mobiilin 2t semi öljyä, ja noin suunnilleen aina 3-6% kun ei sitä aina mittailemaan kerkiä kun on tankilla!
Käytän Agip formula 2T öljyä joka on synteettistä ja sisältää risiiniöljyä.
Seos on 2,5% sekä seassa vielä 2% nitrometaania.
Kulkupelit joissa käytän tuota seosta löytyy galleriasta.
gsxf kirjoitti:Ostin tuossa uuden männän ja hoonautin pytyn ja luulin kumihuulin, että 3% riittää, mutta Tomos leipoi useampaan kertaan kiinni. 6%:lla se ei enää leikannut ja nyt 5% toimii aika kivasti. Öljynä käytän Teboilin täyssynteettistä. Meinasi muuten käydä köyhästi, kun toiseksi viimeisen leikkaamisen jälkeen kurmootin hikeentyneenä konettä täysillä ja se sitten nappasi takapyörän täysjumiin juuri, kun käsi oli säätösuuttimella...

3% riittää nykyaikaisilla öljyillä oikein hyvin. Noihin leikkaamisiin on joku muu syy kuin liian pieni öljyprosentti. Kone on käynyt tosi laihalla tai olet mitannut öljyn määrän väärin.

Liikaa öljyä ei kannata käyttää, menee kone ja pakoputki tukkoon.

Itse käytän kaikissa 2t koneissa 2,5% seosta täyssynteettistä öljyä enkä koskaan ole saanut mitään konetta leikkaamaan.
Joo näin on, liian paksu ei oo hyvästä. Mulla on tallissa 250 ts suitza missä on käytetty todella paksua seosta tuore voitelun lisäksi, loppu tuloksena oli kiinni leikkautuminen ja pytystä ei ottanut selvää pakopuolelta missä männän renkaat on, olivat yhtä puuta Shocked ja pakoputkessa meni tunti et et sain polttmalla siihen kuntoon ettei sinistä savua tullut putkesta enää. Tämä kampe oli vanhalla miehellä kauppa mopona Nauru
Kyllä minäkin tiputan tuon öljymäärän nyt n. sinne 3 rosenttiin ja seuraava tehä sit tarkemmin
No niin, mylly leipoo edelleen, eikä öljymäärää ole varmasti mitattu pieleen. Tulpan värikin oli kauniin ruskea, mutta nostin silti nyt neulan kokeeksi toiseksi ylimpään asentoon, siis nostin pykälällä, koska sillä nyt sisäänajossa kuitenkin ajelee osakaasulla. Kaasarissa on säätösuutin, jonka kanssa luulisi seoksen olevan aika kohdallaan?
Sivut: 1 2