Soliferia

Täysversio: Solifer sm 86 jarruvalo
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Jarruvaloa ei tarvitse katsastukseen. Ja unohdin trial mallin Embarassed
94 tai sitä ennen ei tarvii:
-Jarruvaloa
-vilkkuja
-tööttiä
Jos oikeen muistan.
Ratti lukko on ihan tapaus kohtainen=katsastajatkin ihmisiä Cool
Juu kiitoksia tiedoista täytyypä viiä Solikka konttorille ku saa koneen kasaan. Tässä ois kuvaa solikasta ilman konetta.
Nätti Solivieteri! Kyllä tuolla kelpaa sitten kruisailla pitkin kyliä. Hymy
Juu kyllähän tuo ihan peli on varsinkin nyt kun kone laitetaan uusiksi, uutta osaa tuli: kampiakseli yläpään neulaakerilla,kaikki koneen laakerit(tietenkin SKF),stefat,tiivisteet,mäntäsarja.Nauru
Onkuin omasta tallista tuo 86 SäMä Cool
paitsi minulla tarrat huonommat...
solifer sm 86 kirjoitti:94 tai sitä ennen ei tarvii:
-Jarruvaloa
-vilkkuja
-tööttiä
Jos oikeen muistan.
Ratti lukko on ihan tapaus kohtainen=katsastajatkin ihmisiä Cool

Kyllä äänimerkki tarvitaan!
Ei ainakaan monkeyssä tai pv:ssä.
Tosin yleensä tapaus kohtaisia...
Joo eikä mopon jarruvaloa voi verrata PAKOLLISEEN auton airbagiin,nuo mopojen varusteethan olivat monetkin lisävarusteita ja mun käsittääkseni niitä taidettiin laitella maahantuojilla ja mopon jälleenmyyjilläkin jos joku tahtoi tai ei,kai niitä sitä mukaa laitettiin jos haluttiin tai tavaraa oli.
Joskushan mopolla ajettiin myös kolareita ja niitä sitten kunnostivat niillä osilla joita sinävuonna sai kun haaveri kävi.
Nopeusmittari on siitä hauska juttu että eihän mopo edes SAA kulkea paljoa silloinhan mittarikin olisi aika tarpeetonkin?
Ei vanhoissa traktoreissakaan nopeusmittareita ollu kun hiljaa menivät,eli leimalle kun vie jonkunvermeen täytyykin tietää NE varusteet mitkä on ollu sillon pakolliset kun laite on uusi ollu.
Museokulkimet on sitten erijuttu nihin taas ei oikein sovi liian uudet systeemit
(23.06.2012, 19:47)solikka-82 kirjoitti: [ -> ]Juu kiitoksia tiedoista eli kun laitatan kilpiin oman solikan ni ei siis tarvitse sotä jarruvaloa

ei minunkaan sm86 ole jarruvaloa.ei edes sille jouselle paikkaa.runkokiinnikkeessä ei kierteitä.mutta mitä sanoo katsastusinsinööri tänäpäivänä.pitäs viedä rekisteröitäväksi.
Unohtakaa nyt se hemmetin jarruvalo.
Muutaman mopon olen rekisteröinyt ja konttorilla katsovat mopon yleisen tieliikennekunnon esim renkaat ok sekä mittaavat kokonaisleveyden sekä pituuden.
Yhdelle inssille piti itse selventää tyyppikilven tiedotkin.

Äänimerkiksi kelpaa vaikka polkupyörän kilikello ja mittari ei ole pakollinen mutta voihan se paikallaan olla vaikka toimimattomana, harvoin mopoja koeajetaan konttorilla.
Joo, mopon tarvii täyttää tyyppikatsastushetken tieliikennemääräykset, ei mitään muuta.
Jos siinä on ollut ylimääräisiä ominaisuuksia uutena, niin niitä ei tarvitse olla katsastuksessa myöhemmin.
Sivut: 1 2