Soliferia

Täysversio: Viritetty mopo käry ja vero
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Tietääkö joku paljonko tulee maksaan jos ajelee sen verta viritetyllä mopolla, että se tulkitaan moottoripyöräksi ja joutuu maksaan veron ?
kyllä siitä aika lailla joutuu pulittamaan verot on jotain +-500 ja sakot +-200 ja siten jos karkuun ajelet ja jäät kiinni niin vielä kauhiammat summat. + mopon uudelleen katsastus. niin ja veroraja on se 65km/h, mutta on kyllä aika poliisista kiinni.

Mutta älä pelkää jos vanhalla mopolla päristelet sallittuja nopeuksia teillä vaikka kulkisikovempaakin, niin ei ne poliisit niitä kilpiä irrota. "kokemusta on"
64km/h on vero raja. Eipä näitä vanhempia niin tarkkaan tutkita vaikka kulkiskin vähän kovempaa Cool
no turha alkaa väittelemään mutta se riipuu ihan poliisista että jaksaako alkaa kirjottamaan veroja
joo en mä sillä. Omani pysyy vakioina. Mikäli kesäisillä menoilla on kiirus niin lähden liikenteeseen rättärillä Dance.
Tuli tänään kahvipöydässä puheeksi, kun työkaveri oli hoksannu poikansa mopon viritetyksi Shocked. Kysyi minulta kun näiden kanssa värkkäilen, että onko tietoa mitä mahdollisesti tulee maksamaan. Ei ollut, mutta nyt on kiitoksia Nauru

Päivänä muutama kun olin liikenteessä ajelin noin 70 niin "mopo" paahtoi ohi ihan heittämällä.
näin Nauru kyllä muuten mummoilla päät kääntyy kun ohi ampaisee vähän vauhdikkaammin jossain peltoaukealla.
Niin ja poliisit miinustaa aina sen 3Km/H pois mittauksesta. eli siis 67voi ajaa ilman veroa Cool Mutta eipä itellä intoo enään solikkaa viritellä. semmoinen 55 riittää minulle...
Kaverille tuli verot kun hänen Derbi kulki 61km/h... Tais olla polliisi pahalla pälläNauru E: nyt tulossa tuosta omasta 84sesta sm:mmästä täysin vakio, tänään tein siihen koneremontin ja vaihdoin kampiakselin laakerit+ tiivisteet+ stefat+ sen kiilan sinne vaihteiston väliakselille. Samalla päätin että laitan kiinni tuon viilaamattoman koossa 39mm olevan vakiopytyn ja kaikki muutkin vakio osat, niin eipä tarvitse enää poliisia pelätä sillä ajellessaHymy
Jokos sinulla on sitten kortti?
itellä menee vielä muutama kuukausi ens vuojen puolelle Sad
Mutta itelläkin oma SäMä nyt vakio. toki pikku virejä tulee joskus...
Ei ole vieläSad ja nähtäväksi jää otanko edes mopokorttia, vai odotanko vuoden...
Ite otan mopo ja raktori kortin joilla mennään autoon asti Cool
Minä olen harkinnut että otan kevarikortin, jolla saa ajella mopolla pärrällä, traktorilla, kelkalla, mönkijällä ymsyms. Ja kevarikortin hinta vähennetään vielä tietääkseni autokortin hinnasta...Hymy???
Ei todellakaan vähennetä autokortin hinnasta. Paria teoriatuntia ei vain tarvitse käydä joka hieman alentaa hintaa. Ja eihän kevytmoottoripyöräkortilla saa traktorilla ajaa...
Miksi kevytmoottoripyöräkortti oikeuttaisi ajamaan traktoria? Nyt en huomaa asiayhteyttä... Nauru
Aikoinaan osuin onnekkaasti viimiselle autokoolun kurssille joka sai suoraan moottoripyöräkortin, toisaalta ensimmäiselle joka joutui ajaan 2 vaiheisen kortin. Tosin tuolloin ei suomessa ollut ajoratoii ollenkaan joten kun ajoin 2 vaihee niin tein sen kesäkuussä. Oli siin pimeän ja liukkaan kelin harjoittelua kerrakseen Nauru yksi talvi ajoa jo takana tuolloin. Mopokorttia en ikuna tuu tarviimaankaan kiitos tarpeeksi aikaisen saapumiserän -71 Dance
Sivut: 1 2