25.05.2012, 16:44
Sivut: 1 2
25.05.2012, 16:51
Siis mitä oikein meinaat?
25.05.2012, 17:55
Meinaa vissiin entisöidyttää solikkansa jollain? senhän osaa lähes kukatahansa. ei ufoteknolokiaa edes ite entisöidä,tosin jos ei ole aikaa.
26.05.2012, 21:11
Itsehän se on paras tehdä. Sitten siinä on fiilistä kun tietää että itse rakentanut. Muotoutuu tunneside koko laitokseen kun on siihen monta kymmentä työtuntia käyttänyt.
26.05.2012, 21:17
ongelaman hinnan suhtee ei ole niin työ vaan se, että mistä saa tarpeeksi hyvät osat (riippuen tasota mihin pyrkii ja kunnostettavan vehkeen iästä)
26.05.2012, 21:25
"jos latelet 50euron seteleitä minun käteen niin kauan kunnes sanon että riittää, niin voin entisöidä sen"
26.05.2012, 21:38
Tuohan riippuu paljolti mikä solle??!!
Monesti hinta pyörii esim jonkun SM solikan entisöinnissä noin tonnissa jos aihio on suht täydellinen. Taas exportti on jo paljon haastavampi osiensa suhteen. Niin ja juuri tuo edellämainittu entisöinnin taso.
Monesti hinta pyörii esim jonkun SM solikan entisöinnissä noin tonnissa jos aihio on suht täydellinen. Taas exportti on jo paljon haastavampi osiensa suhteen. Niin ja juuri tuo edellämainittu entisöinnin taso.
26.05.2012, 21:52
Joku 400€ upposi tuohon oman SM:n käyttöentisöintiin pelkkiin osiin.
26.05.2012, 22:48
exporttiin menee 200€ pakoputkeen noin 70 sivupelteihin ja saman verran ketjusuojiin yksistään. pyörät 100-300 riipppuen tasosta. Satulaan voi laskea 100-150, vaijereihin +50 ketjuihin ja rattaisiin 50 . Maalit 100-200 + hiekkapuhallus 50. melkoisesti tarvitaan silti vielä satalappusia muihin sekalaisiin pisteosiin ja tarvikkeisiin. Työtä menee myös verraten paljon.
Exportin tapauksessa pitää mainita vielä tankki siihen menee parisataa jos joutuu uudelleen kromauttamaan wanhemmissa pääsee maalauksella.
näin siis jos meinaa täysentisöidä käyttö enstisöinti tulee halvemmaksi, mutta yllättävästi siihenkin euroja menee
EI ole halpaa hommaa ensinkään. Tosin jos käyttää aikaa ja tekee homman paloina niin ei satu lompsaan iha niin pahasti
Exportin tapauksessa pitää mainita vielä tankki siihen menee parisataa jos joutuu uudelleen kromauttamaan wanhemmissa pääsee maalauksella.
näin siis jos meinaa täysentisöidä käyttö enstisöinti tulee halvemmaksi, mutta yllättävästi siihenkin euroja menee
EI ole halpaa hommaa ensinkään. Tosin jos käyttää aikaa ja tekee homman paloina niin ei satu lompsaan iha niin pahasti
26.05.2012, 22:52
itellä meni semmoinen 400-500e oman SäMän käyttö kunnostukseen. tai voisikait sitä sanoa entisöinniksi mutta kun en maalannut mitään. mopedi atomeiksi ja jokainen rikkinäinen osa vaihtoon. enään puuttuis: tööttin johto,ratti lukko ja mittarin kunnostus.
voin minäkin entistää osien hinnalla + pari 50e seteliä
voin minäkin entistää osien hinnalla + pari 50e seteliä
27.05.2012, 16:52
Mutta Thermo-68, jos omaan käyttöön harrastuksena tehdään niin kuluja ei tietenkään lasketa
27.05.2012, 17:45
Ei toki, mutta on hyvä olla edes suunnillee kartalla kustannuksista ennen kun alkaa tekemään
27.05.2012, 20:19
Niin hyvä se on suunitella valmiiks paljon menee. muuten tulee ns ikuisuus projekteja
28.05.2012, 20:10
Ennemmin ne ikuisuusprojektit tulevat varmaankin motivaation puutteesta.
25.01.2013, 21:30
Itsellä "karannut" entisöinti käsistä. (alla esimerkki)
-tarvitsen kaasarin (niistä pyydetään 50-100€) päätän ostaa jonkun raadon jossa on toimiva kaasari ja hinta 100-200€ (ajatuksena on että siitä löytyy muitakin osia)
-Nyt onkin kaksi mopoa joista puuttuu jotain (ostanpa seuraavan josta "muka" saisin puuttuvat osat)
-Loppu tuloksena 24 raatoa joista saa 6-8 toimivaa (nyt 4-valmiina)
Mukava harrastusta kuitenkin
-tarvitsen kaasarin (niistä pyydetään 50-100€) päätän ostaa jonkun raadon jossa on toimiva kaasari ja hinta 100-200€ (ajatuksena on että siitä löytyy muitakin osia)
-Nyt onkin kaksi mopoa joista puuttuu jotain (ostanpa seuraavan josta "muka" saisin puuttuvat osat)
-Loppu tuloksena 24 raatoa joista saa 6-8 toimivaa (nyt 4-valmiina)
Mukava harrastusta kuitenkin
Sivut: 1 2