[
attachment=751]
Kiertokankiremontti lopultakin saatu tehtyä. Koneessa dkv-kiertokanki ja pv- mäntä, toivottavasti tulee kestämään kesän ajot. Suunnitteilla, jos kaveri saapi hommattua mopon, ajaa se 1500km max. aika 48h. Viime kesänä tuli se 1000km ajettua, max aika 31h, että semmoista suunniteilla.
pv mäntä? kuulostaa jännältä tuon ikäisessä koneessa
antaa semmosen äkäsen kuvan
näissä on siis 12mm tappi männässä?
joo 12mm tapilla äkäisyydestä ei voi sanoa mitään.
et siis olevielä testannut tuota konetta?
Joo 12mm tapilla Thermo on, ja on muutenkin paljon kestävämpi kuin tomos. Siis käytännössä JOS näitä viritettäisiin niin saataisiin paljon kestävämpi ja tehokkaampi kone kuin tomos (esim. Thermon kytkin, kampura ja vaihteisto on kuin suunniteltu virittämiseen). Mutta näitähän EI SAA VIRITELLÄ!
Allu94, pitikö sitä mäntää muotoilla jotenkin? Muistan jostain lukeneeni että sitä pitäisi muotoilla jostain?
vitsi kun saisi näppeihin tämmösiä koneen raatoja useamman niin virittelis oikeen kisasen exportin
sopiiko siis näihin mitkä pytyt? pappatunan 60cc?
no niin savut otettu hyvin kävi,joo kyllähän sitä sorvissa piti käyttää,elikkä ylimmän männänrenkaan yläreunan ja männän reunan noin puolesta välin männän kulmaa pois jouhevasti männän lakikohtaan asti ei kumminkaan laelta otettu tavaraa pois,miksi pv:n mäntä,dkv kiertokanki lyhyempi käypi suoraan pv:n mäntä ja männän saatavuus parempi,kyllähän tämä tieto on Valkjärven Jormalta saatua,on hienoa että Jorma jakaa tätä tietoa.Saikohan tuosta sepustuksesta mitään tolkkua.
saisai hyvin
olettekos mitään muita mäntiä kuin solikoihin tarkoitettuja sovellelleet solikoihin? tomokseen vaan hankala sovittaa muita kun 10mm tappi...
solifer sm 86 kirjoitti:vitsi kun saisi näppeihin tämmösiä koneen raatoja useamman niin virittelis oikeen kisasen exportin sopiiko siis näihin mitkä pytyt? pappatunan 60cc?
Ei pappatunan pytyn laitosta ole mitään hyötyä kun näissä vehkeissä on iskunpituus ihan eri, pappatunassa sama kuin tomoksessa, 43mm ja thermossa on 38mm. Katsos kun näissä Exporteissa on jo vakiona 40mm männän halkaisija. Nämä exportin pytyt saa porautettua ainakin 44-45mm kokoon jolloin se olisi noin 60cc.
Allu94 kirjoitti:no niin savut otettu hyvin kävi,joo kyllähän sitä sorvissa piti käyttää,elikkä ylimmän männänrenkaan yläreunan ja männän reunan noin puolesta välin männän kulmaa pois jouhevasti männän lakikohtaan asti ei kumminkaan laelta otettu tavaraa pois,miksi pv:n mäntä,dkv kiertokanki lyhyempi käypi suoraan pv:n mäntä ja männän saatavuus parempi,kyllähän tämä tieto on Valkjärven Jormalta saatua,on hienoa että Jorma jakaa tätä tietoa.Saikohan tuosta sepustuksesta mitään tolkkua.
Käykös männänrenkaiden lukkotapit kohilleen?
solifer sm 86 kirjoitti:saisai hyvin olettekos mitään muita mäntiä kuin solikoihin tarkoitettuja sovellelleet solikoihin? tomokseen vaan hankala sovittaa muita kun 10mm tappi...
No ainakin Am6:sen männän saa sovellettua solikkaan kun vaihtaa kiertokangen helan 12mm tapille. Eipä olisi tuo raisun mäntäkään vaikea laittaa solikkaan...
no saako näihin sitten mitään viri pyttyjä?
Se menee tosi ohueksi mutta kestää kyllä,, jos kestää
No mitäpä tuota miettimään kun ei näitä tartte semmosiks porailla